Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Češi na Štědrý den nejvíce objednávali pizzu. Následovala ji tuzemská kuchyně

Zájem Čechů o rozvoz jídla byl letos na Štědrý den dvakrát větší než loni. Ve srovnání s rokem 2018 vzrostl počet objednávek dokonce na čtyřnásobek. Z dat společnosti Dáme jídlo dále vyplývá, že ve vánočních objednávkách i na Štědrý den převažovala pizza.

Počet objednávek uskutečněných prostřednictvím platformy Dáme jídlo byl letos na Štědrý den o 108 % větší než 24. prosince 2019. Ve srovnání s předminulým rokem dosáhly letošní objednávky dokonce téměř čtyřnásobku. „Rozvoz jídla na Štědrý den tentokrát pravděpodobně využila i řada zákazníků, kteří byli jinak zvyklí vyrazit na štědrovečerní menu přímo do restaurace,“ myslí si výkonný ředitel společnosti Dáme jídlo Filip Fingl.

Mezi objednávkami na Dáme jídlo převažovala i na Štědrý den pizza, kterou volil každý pátý zákazník. Její podíl byl ale ve srovnání s běžnými dny nižší. Na polovinu obvyklé hodnoty se pak propadl podíl objednávek z kategorie fast food. Lidé si naopak častěji než v běžné dny objednávali česká jídla. Nechyběly ani tradiční vánoční pokrmy jako je kapr či řízek s bramborovým salátem. Tuzemská kuchyně se tak v podílu objednávek zařadila na Štědrý den hned za pizzu, obvykle přitom bývá až čtvrtá v pořadí.

Reklama
Know

Meziroční nárůst počtu objednávek očekávají zástupci Dáme jídlo po letošním Štědrém dnu i na Silvestra a Nový rok. „Každý rok pozorujeme oproti tomu minulému zvýšenou poptávku zhruba o polovinu. Nicméně vzhledem k aktuálním opatřením bude zájem o silvestrovský a novoroční rozvoz pravděpodobně mírně vyšší,“ říká výkonný ředitel společnosti Dáme jídlo Filip Fingl. Očekává, že pokud zákazníkům poslední večer v roce začne docházet občerstvení, zvolí právě rychlé doručení kurýrem.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)