Co má společného rychle rostoucí sektor gamingu s kosmetickým průmyslem? Mnohé. Pro firmy z oboru totiž představují e‑sport a svět virtuálních her zajímavou příležitost, jak najít nové uplatnění pro jejich produkty. Už brzy tak budou moci mít avatary milovníků online her perfektní make‑up například od firmy L‘Oréal Paris.
Ta se v digitálním prostředí rozhodla maximálně růst a ukrojit si lákavý koláč, ze kterého konkurenční firmy zatím jen opatrně ukusují.
Minulý týden tak představila svůj plán mít v budoucnu 50 procent tržeb z online. Aktuální číslo je 24procentní podíl e‑commerce za období od ledna do září letošního roku, zatímco loni to ve stejném období bylo něco kolem 13 procent. Docílit ambiciózních čísel chce firma s pomocí různých strategií. Je to například rozšířená realita a kolaborace s giganty typu Facebook či Google prostřednictvím platformy ModiFace. Ta umožňuje díky scanování obličeje vyzkoušet různé make‑upové styly přímo v chytrém telefonu nebo v počítači. L‘Oréal také v tomto měsíci vypustil do světa svoji plně virtuální řadu dekorativní kosmetiky s názvem Signature Faces určenou především pro posty na sociálních sítích.
Uvadající krása
Snahu hledat nové cesty k zákazníkovi nelze celému sektoru kosmetiky rozhodně upřít. Částečně se jedná o přirozený vývoj, nejčerstvějším důvodem jsou významné poklesy tržeb v důsledku pandemie. Podle průzkumu společnost NPD Group se například ve Spojených státech kosmetický průmysl od ledna do září propadl meziročně o 23 procent. Aktuálně však výzkumná firma registruje dvouciferný růst online. Trend bylo možné sledovat už dříve, ale zdravotní krize ho jednoznačně uspíšila.
I čerstvá čísla výzkumné agentury Nielsen ukazují propady segmentu. V tomto případě se jedná jen o maloobchodní data, která nezahrnují e‑commerce. Největší propady firma registruje u dekorativní kosmetiky — 33procentní pokles v první vlně a osmiprocentní v aktuální druhé. Pětiprocentní propad zažívá i vlasová kosmetika.
Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 16. listopadu 2020. Předplatit si ho můžete zde.