Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

A jaký odstín rtěnky má váš avatar? Digitalizace vstupuje i do segmentu krásy

Co má společného rychle rostoucí sektor gamingu s kosmetickým průmyslem? Mnohé. Pro firmy z oboru totiž představují e­‑sport a svět virtuálních her zajímavou příležitost, jak najít nové uplatnění pro jejich produkty. Už brzy tak budou moci mít avatary milovníků online her perfektní make­‑up například od firmy L‘Oréal Paris.

Ta se v digitálním prostředí rozhodla maximálně růst a ukrojit si lákavý koláč, ze kterého konkurenční firmy zatím jen opatrně ukusují.

Minulý týden tak představila svůj plán mít v budoucnu 50 procent tržeb z online. Aktuální číslo je 24procentní podíl e­‑commerce za období od ledna do září letošního roku, zatímco loni to ve stejném období bylo něco kolem 13 procent. Docílit ambiciózních čísel chce firma s pomocí různých strategií. Je to například rozšířená realita a kolaborace s giganty typu Facebook či Google prostřednictvím platformy ModiFace. Ta umožňuje díky scanování obličeje vyzkoušet různé make­‑upové styly přímo v chytrém telefonu nebo v počítači. L‘Oréal také v tomto měsíci vypustil do světa svoji plně virtuální řadu dekorativní kosmetiky s názvem Signature Faces určenou především pro posty na sociálních sítích.

Reklama
ČEZ

Uvadající krása

Snahu hledat nové cesty k zákazníkovi nelze celému sektoru kosmetiky rozhodně upřít. Částečně se jedná o přirozený vývoj, nejčerstvějším důvodem jsou významné poklesy tržeb v důsledku pandemie. Podle průzkumu společnost NPD Group se například ve Spojených státech kosmetický průmysl od ledna do září propadl meziročně o 23 procent. Aktuálně však výzkumná firma registruje dvouciferný růst online. Trend bylo možné sledovat už dříve, ale zdravotní krize ho jednoznačně uspíšila.

I čerstvá čísla výzkumné agentury Nielsen ukazují propady segmentu. V tomto případě se jedná jen o maloobchodní data, která nezahrnují e­‑commerce. Největší propady firma registruje u dekorativní kosmetiky — 33procentní pokles v první vlně a osmiprocentní v aktuální druhé. Pětiprocentní propad zažívá i vlasová kosmetika.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 16. listopadu 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)