Startup Blocks proniká s bezkontaktním doručováním do firem i bytových domů

Pandemie zapříčinila strmý nárůst e-commerce. Zvyšuje se tlak na přepravní společnosti a zároveň stoupá snaha doručit zásilky rychle a bezkontaktně. Logistice částečně ulevují boxy velkých obchodníků. Firmy a bytové komplexy nyní přichází na chuť chytrým schránkám, které odbaví zásilky ze všech e-shopů a internetových služeb.

V Česku je nabízí startup Blocks, který prošel akcelerátorem Start it @ČSOB. Novinku v podobě inteligentních boxů si už pořídili například v O2, Deloitte, Unicredit Bank či Skanska. Meziročně firma registruje 30procentní nárůst objemu odbavených zásilek u jednotlivých zařízení.

„Firemní zákazníci se často setkávali s kapacitní náročností odbavování zásilek na recepcích. Problém také představují lobby zavalené balíky nebo nutnost odběhnout za kurýrem například během meetingu. S růstem e-commerce a bezkontaktnosti tak kromě bezpečnostních rizik šetříme velkou část agendy recepčních i zaměstnanců. Aktuálně, s ohledem na zvýšení bezpečnosti budov a komfortu nájemců, reflektujeme i zvýšenou poptávku z řad landlordů a developerů,“ říká CEO Blocks, Bartoloměj Holubář. Blocks nyní směřují i do projektů JRD, českého developera se zaměřením na zdravé bydlení.  

„Výhody vidíme v jednoduchosti a rychlosti. Také určitě vzhledem k dnešní době i v bezkontaktním předání a zabezpečení, protože zásilka se nenechává nikde ležet,“ říká  Petra Havrlantová z oddělení komunikace Skanska.   

Lidé v budovách s Blocks si mohou nechat doručit zásilku tak, že v e-shopové objednávce před své jméno napíší „Blocks“, vyplní adresu své budovy a zadají své telefonní číslo. Technologii lze údajně umístit do jakékoli skříně bez nutnosti asistence.   

Bartoloměj Holubář startup Blocks spoluzaložil. Nyní dokončil diplomovou práci z průmyslového designu na Fakultě architektury ČVUT a v Blocks v sobě tedy velmi úzce spojuje zkušenosti lidí z nemovitostního trhu a human-centered designu. Do Blocks investovali Daniel Matula a Karel Konečný, kteří stáli i u zrodu další technologie pro budovy, startupu Spaceflow. 

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345