Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Online titáni roztahují náruč. Amazonu či eBay roste lokální konkurence

Zahraničním internetovým tržištím jako je Amazon či eBay dorůstá lokální konkurence. V Česku má solidně nakročeno Mall.cz, Heureka i Alza. Za humny je však Amazon.

Když známá česká značka s outdoorovým oblečením Bushman napoprvé testovala prodej svých produktů na globálním e­‑shopu Amazon, úplně se to nepodařilo. Firma sice zjistila, že v Německu je o oblečení a doplňky v safari stylu zájem, nicméně v džungli největšího globálního marketplace se nejdřív nedokázala perfektně zorientovat. Bushman nakonec své produkty stáhl a teď rozjíždí další pokus, který má nejprve na německém trhu vyústit v akvizici skalních fanoušků, podobných těm, které má značka na českém trhu. Ještě tento měsíc chce mít Bushman na Amazon.de celé kompletní portfolio. Produkty začne aktivně nabízet do konce října, aby stihl vrchol předvánoční sezony.

„Nákupní chování je na Amazonu úplně jiné, než na e­‑shopech“

„Podle výsledků z německého trhu začneme relativně rychle expandovat i do Francie a Anglie, plánujeme to v prvním čtvrtletí roku 2021,“ říká CEO Bushmanu Petr Hulec a dodává: „Amazon jsme předtím provozovali s rozporuplnými výsledky. Přesto je ohlas německých zákazníků na značku kladný, proto jsme se rozhodli v prodeji pokračovat. Podle informací, které máme, zde začíná nákup 60 procent Němců i Rakušanů.“

Reklama
Know

Bushman se přitom rozhodl pro složitější cestu, než značky obvykle volí. Chce najednou testovat velkou část sortimentu, protože věří v sílu brandu i za hranicemi Česka. „Nákupní chování je na Amazonu úplně jiné, než na e­‑shopech. Expanze celým brandem stojí dost peněz a může trvat několik let. Mnohem jednodušší je napojit se na základě EAN kódů na existující produktové nabídky a získávat zákazníky s pomocí dynamických cen,“ říká Adam Kurzok z firmy Expando, který Bushmanu na Amazon pomáhá.

Dostat své produkty na mezinárodní tržiště je tak snazší pro firmy, které mají spíše úzké portfolio. „S Bushmanem budeme muset být agresivnější, vytvoříme jim takzvaný. ,store front‘, kde se budeme snažit prezentovat unikátnost značky a směřovat tam i návštěvnost z externích zdrojů,“ popisuje taktiku epanze Kurzok.

Million dollar make­‑up

Obvyklejší přístup předvedla kosmetická značka Dermacol, která má na Amazonu omezenou nabídku produktů. „Vzhledem k tomu, že náš legendární krycí make­‑up patří na Amazonu k bestsellerům v kategorii make‑upů obecně, ozývají se nám různé řetězce, že by naši značku chtěly zalistovat do svých poboček. Oslovil nás takto například Rossmann Německo,“ říká Daniel Král, manažer online marketingu společnosti Dermacol.

Podle něj globální marketplace pomáhá Dermacolu především s průnikem na zahraniční trhy, na kterých by jinak doručování přes e­‑shop koncovým zákazníkům přímo bylo logisticky náročné. „Amazon nám přináší velmi dobré obchodní výsledky, u nichž v budoucnosti očekáváme další růst. Aktuálně zde utržíme zhruba jeden milion dolarů ročně,“ vysvětluje Král. Přesto vše není ideální. Dermacol trápí například časté napodobeniny. „S padělky bojujeme od začátku působení na tomto kanálu. Činíme spoustu kroků, jak prodejce fejků eliminovat, počínaje kontrolními nákupy od konkurentů, až po zavádění Amazon transparency programu, který se jeví jako nejsilnější nástroj pro odstranění nekalé konkurence,“ popisuje Král.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 26. října 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)