Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

MÍSTO PRODEJE: Kýč i minimalismus v mlsání

Prodejny sladkostí sázejí na design „perníkové chaloupky“, ale i stylizaci do lékárny. Co funguje víc? Odborníci hodnotí kreativní koncepty a trendy v segmentu sladkostí.

Dylan’s Candy Bar

USA

Řetězec prodejen se sladkostmi Dylan’s Candy Bar patří Dylan Laurenové, dceři módního návrháře Ralpha Laurena. Centrem prodejny v New Yorku stejně jako v dalších je strom z obřích lízátek. Výbušnou barevnost interiéru podporuje také večer barevně nasvícený strop. Návrh interiéru i exteriéru zpracovala firma J/Newbold Associates.

Linda Petrová

⭐⭐⭐

Cirkusová kýčovitost je pro americký trh typická, obchod jsem viděla na vlastní oči a působil velmi přeplněně a chaoticky. Velká „hračkárna“ se sladkostmi primárně přitahuje děti, pro které je takový způsob prezentace neodolatelný. Pro rodiče je téměř nemožné ratolesti odmítnout.

Anna Brůžková

⭐⭐⭐

I na dálku člověk cítí nejen atmosféru, ale také vůni, která se obchodem line. Rozhodně nelze popřít, že si designéři s prostorem vyhráli. Lízátkový strom, čokolády v nadživotní velikosti, všemožně koncipované stojany a mnoho dalšího. To určitě potrápilo nejednoho produkčního a technologa. A za to klobouk doů. Jinak bohužel na mě koncept je až příliš „sladký“. Určitě zaujme děti, ale nové trendy jdou už spíše minimalistickým, originálním směrem.

Papabubble

Japonsko

Papabubble je původně španělská firma, která má v současnosti pobočky už po celém světě. Japonská prodejna v Yokohamě, kterou navrhlo studio Schemata Architects, působí spíše jako laboratoř, než jako obchod se sladkostmi. Zákazníci mohou dokonce přes sklo pozorovat cukráře přímo při tvorbě bonbonů.

Reklama
ČEZ

Linda Petrová

⭐⭐⭐⭐⭐

Sladkosti jako objekty a cukráři jako odborníci, kteří je vyrábějí. Vkusná, uměřená a designově vydařená prezentace s nápadem. Na první pohled je vidět, že nejde o množství, ale o kvalitu. A to už je pro malý hříšek obhajitelné.

Anna Brůžková

⭐⭐⭐⭐

Toto je styl dnešní doby. Jednoduché, minimalistické. Kombinace studeného betonu a teplého dřeva. Pár barev a konec. U těchto provozoven kolikrát člověk z venku ani nepozná, co si uvnitř může zakoupit, což vzbuzuje zvědavost. Pro mě moderně vybavené místo, s dobrým nápadem. Vytvářet originální cukroviny přímo před zraky zákazníků je určitě novinka, kterou mnoho lidí ocení. Je to totiž tzv. nákup se zážitkem, a to je v dnešní době ta přidaná hodnota.

Happy Pills

Španělsko

Barcelonská prodejna řetězce Happy Pills vypadá jako pravá lékárna. S tím rozdílem, že místo léků si zákazníci mohou do lékovek nabírat sladkosti. K dispozici mají krabičky poslední záchrany pro pár bonbonků, malé dózy, ale také obří litr a půl objemné nádoby. Design navrhlo Studio m.

Linda Petrová

⭐⭐⭐⭐

Puristický prostor nechává vyniknout barevným cukrovinkám a přitom nese myšlenku, že v malém množství může být sladké „lék“, ale neměli bychom se předávkovat. Prostor je dospělý, hezky orientovaný a s příjemnou doplňkovou komunikací.

Anna Brůžková

Originální je tento koncept určitě. Podle mě ale rozhodně ne v pozitivním slova smyslu a to já originalitu dokáži ocenit. Bohužel přirovnávání bonbonů a sladkých odměn k pilulkám a lékům mi příjde až nemístné. Nehledě na to, jak toto může působit na výchovu dětí, kteří k narozeninám dostanou lahvičku s „léky“ a následně si nabídnou u babičky v šuplíku. Pro mě bohužel nepovedený nápad, i když možná s dobrým úmyslem.

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)