Segmentu fashion se v období pandemie moc nedaří. Jednou z výjimek je Metalshop z Bystřice u Třince, který své oblečení, obuv a doplňky prodává už do dvanácti zemí. Koncem léta firma vstoupila na ukrajinský trh, chystá se také do Ruska a pokukuje po Skandinávii, kde má metalová hudba tradičně silnou pozici a fanoušky.
„Ukrajinci nás hned přijali za své a Ukrajinu řadíme mezi země s nejlepším startem, máme už stovky objednávek. Pomohla tomu zřejmě i kampaň na Facebooku. Největší potíž byla v domluvení dopravce, který by uměl zároveň balíčky proclít a dostat ke koncovému zákazníkovi,“ říká jednatel Roman Wytrzens (viz foto) a dodává plány o ruské expanzi. „Pokud už máme ukrajinskou verzi, ruská už není takový problém – největší těžkosti s azbukou nebo dopravou mimo EU máme za sebou.“
Firma své produkty prodává i na zahraničních tržištích jako je Amazon a eBay. „Dlouho jsme bojovali s verifikací a nedařilo se nám doručovat zásilky včas. Poslední dobou jsme vše vyladili a za září jsme za moře udělali více objednávek než za předchozí tři měsíce dohromady,“ říká Wytrzens.
Z pohledu marketingové komunikace Metalshopu v Česku vedle PPC kampaně a Facebooku doposud nejlépe fungovalo propojení s festivaly a kapelami, což s ohledem na aktuální pandemická omezení už neplatí. V zahraničí jsou pak pro firmu základem akvizice zákazníků obecné i specializované srovnávače. „Investujeme hodně do PPC reklamy na Google, poslední dobou roste objem objednávek i díky placené propagaci na Facebooku,“ popisuje jednatel Metalshop.cz.
Firma vnikla v roce 1999 a první e-shop spustila v roce 2004. Metalshop má v Česku také tři kamenné obchody. Za rok 2020 očekává obrat ve výši 150 milionů korun, letos tak navzdory krizi meziročně obratově poroste až o 30 procent.
Rozvoj elektronického obchodování Metalshopu je spojen s agenturou Expando global, která se jim stará o e-shop a online marketing. “Jsme rádi, že můžeme být součástí úspěchu Metalshopu od samotného počátku. Dnes jsou naše společnosti propojeny takřka pupeční šňůrou,” popisuje spolupráci majitel agentury Adam Kurzok. “Metal není tak marginální záležitostí, jak se může zdát a jak ukazují prodeje posledních let, v některých zemích je dokonce populárnější než v Česku. To nic nemění na faktu, že Metalshop dělá svou práci dobře – tvrdou hudbou žijí a proto dokážou skvěle nakupovat zboží. Zároveň se nebojí neustále zkoušet něco nového,“ uzavírá Kurzok.