Společnost Facebooku již nebude zveřejňovat reklamy, které odrazují od očkování. Sama chce naopak na jeho podporu zahájit informační kampaň. Uvedla to na svých internetových stránkách.
„Aktuální pandemie nás utvrdila ve významu prevence proti nemocem a ochrany zdraví,“ napsali zástupci Facebooku na vlastní web. „Existují kroky, které mohou přispět k tomu, aby lidé zůstali zdraví. Ty zahrnují i sezónní očkování proti chřipce.“
Přestože sociální síť již odmítala reklamy šířící dezinformace o očkování, až dosud byly povoleny reklamy vyjadřující nesouhlas, pokud neobsahovaly jednoznačně nepravdivá tvrzení. To se nyní mění.
Smyslem úplného zákazu je přispět k ochraně veřejného zdraví, jež může vynechávání očkování proti chřipce ohrozit. Facebook zároveň zdůraznil, že jasně rozlišuje mezi placeným obsahem a obsahem vytvářeným lidmi. Nadále tak budou povoleny neplacené příspěvky zpochybňující vakcinaci.
Od začátku pandemie Facebook několikrát zpřísnil svá pravidla týkající se dezinformací spojených s covidem. V rámci této politiky odstranil i několik příspěvků prezidenta USA Donalda Trumpa či podpořil články odhalující fake news.
Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg zároveň tento týden odsouhlasil zákaz obsahu, který popírá nebo zkresluje fakta o holokaustu. Reagoval tak na statistiky potvrzující rostoucí trend antisemitského násilí.