Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

ČRo prodloužil deadline pro zájemce o marketingový tendr. Agentury se nehrnou

AKTUALIZOVÁNO Původně se měly obálky k tendru na 95 milionů korun k zakázce na marketingové služby pro Český rozhlas (ČRo) otevírat 5. listopadu, termín se ale podle Věstníku veřejných zakázek posouvá na 10. listopadu. Podle Blanky Bumbálkové vedoucí oddělení komunikace jsou důvodem „dodatečné dotazy ze strany uchazečů“, řekla MAM.  

Tendr doprovázejí komplikace od samého začátku. V létě jej Český rozhlas musel vyhlásit znovu z důvodu nedostatku zájemců. Ti si nebývale otevřeně stěžují na to, že je připraven na míru agentuře Proximity Prague. Ta MAM potvrdila, že se o zakázku opět uchází.  

„Tendru ČRo vyhlášeného v létě jsme se neúčastnili, z trhu jsme zaznamenali informace o nadstandardních vztazích stávající agentury a zadavatele. Oproti létu nejsou v nově vypsaném tendru žádné zásadní změny, není tedy důvod ani měnit naše rozhodnutí neúčastnit se,“ řekl Ondřej Obluk, CEO Ogilvy. 

Reklama
ČEZ

Mluvčí ČRo Jiří Hošna odmítá, že by s tendrem bylo něco v nepořádku. „Vyjádření pana Obluka považuji za obyčejnou pomluvu. Nabízí se otázka, proč to dělá a zda účelem není jen jakýsi konkurenční boj, jehož cílem je ovlivnit tendr, který probíhá zcela podle zákona. Podobně pan Obluk postupoval již v létě,“ uvedl. „Pokud má pro svá tvrzení nějaká důkazy, ať je zveřejní. Celý tendr byl konzultován s certifikovaným poradcem AKA (Asociace komunikačních agentur – pozn. red) panem Markem Buchtou. Když byl tendr vypsán poprvé, obdrželi jsme nabídek více, avšak pouze jednu platnou. Proto jsme se tehdy rozhodli tendr zrušit a vypsat ho znovu, na což jako zadavatel máme právo,“ dodal Hošna.

K jeho slovům se vyjádřil šéf AKA Marek Hlavica. „Certifikovaný poradce je jedna věc, to je člověk, kterého jsme proškolili v nějaké metodice. Ale v tomto případě AKA poradcem nebyla. Přitom máme možnost to dozorovat. V tom minulém období jsme to dělali právě společně s panem Buchtou. Ale teď tomu tak nebylo, proto jsem to ani nemohl členům AKA rozeslat a účast v tendru aktivně doporučit,“ uvedl.

Kritických hlasů zaznívá ovšem více. „Vše jsem již shrnul ve svém vyjádření v létě. Dále se již tímto tendrem zároveň s naším rozhodnutím se jej neúčastnit nezabývám,“ říká například Marek Slezák, managing director v Boomerang Communication. Tehdy se vyjádřil pro HlídacíPes.org v tomto duchu: „Výběrového řízení se neúčastníme. Nemáme komplet poptávané služby v domě, což má v Česku koneckonců velmi málo agentur. A i kdybychom měli, tak bychom se spíše neúčastnili, protože způsob vypsání a zadání v nás velkou důvěru nevyvolal. A co si budeme povídat, současné vedení ČRo nemá manažersky nejlepší pověst a my upřednostňujeme vždy kvalitní spolupráci před balíkem peněz.“  

Agenturní náklady na tendr odhadují komunikační a marketingoví odborníci na půl milionu korun. Tendrovaná částka přitom vůbec nemusí být finální. V minulých letech se celá nevyčerpala.  

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)