Společnost IKEA zahájila kampaň „Zítřek startuje už dnes večer“, která zákazníkům vysvětluje důležitost a výhody kvalitního spánku.
Originální vizuály pro nábytkářskou společnost IKEA vytvořila londýnská agentura Mother. Představuje na nich fiktivní zboží značky Sleep (spánek). Snímky vyobrazují části ložní soupravy ve zmenšeném měřítku spojené s obaly jiných předmětů, na které se obracíme, abychom se jimi posilnili.
Peřina je vměstnána ve sklenici od krému, na níž stojí, že spánek je nejpřirozenějším prostředkem proti stárnutí. Z plechovky energetického nápoje s nápisem „Povzbuďte vaši energii“ vyčuhuje prostěradlo. Z lahvičky na vitamínové doplňky se pak sypou malé polštáře – přírodní suplementy na soustředění a paměť.
Zmiňované části ložní soupravy lze samozřejmě nalézt v nabídce IKEA. Kampaň běží ve Velké Británii a v Irsku.
IKEA svými letošními kampaněmi zaujala několikrát. Ruská pobočka firmy během nástupu koronaviru poskytla rodinám s dětmi návody, jak si doma z nábytku postavit úkryty.
V Izraeli pak ve spolupráci s agenturou McCann firma vytvořila grafický návod, jak zůstat doma. Jeho kouzlo spočívalo v primitivní jednoduchosti: zákazníci k tomu potřebovali jeden klíč, zámek a sto toaletních papírů.
A třeba v Česku IKEA na několik hodin zareagovala na hádky v květnovém diskusním pořadu TV Barrandov tím, že při zadání jména Foldyna do vyhledávání vyskočila hláška „Litujeme, ale nenašli jsme žádný výsledek pro ‚Foldyna’. Měli jste na mysli: koště, košťátko, 40324314“. Právě za koště politika Jaroslava Foldynu označil jeho oponent Pavel Novotný. Mimochodem, po kliknutí na číslo 40324314 se návštěvníkovi stránky zobrazila štětka na čištění WC.