Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Humanizace mazlíčků pokračuje. Mají granule v bio kvalitě i raw produkty

Jmenujte jakýkoli trend, který hýbe světem, a buďte si jisti, že pro něj dříve či později naleznete ekvivalent v nabídce pro domácí mazlíčky. Značky nabízejí psí a kočičí granule v bio kvalitě, pro milovníky návratu k přírodě jsou zase dostupné raw produkty. Psi a kočky mají vlastní wellness, erotické hračky i karavany. Objevují se i bezobalové obchody.

Trh pet food má přitom podle globální studie společnosti Grand View Research hodnotu kolem 90 miliard amerických dolarů a do roku 2025 by měl růst téměř pětiprocentním tempem. Podle zjištění společnosti Nielsen Češi za posledních dvanáct měsíců (od srpna 2019 do července 2020) utratili v maloobchodě za krmivo 5,6 miliardy korun. Potrava pro psy a kočky v meziročním porovnání roste z hlediska hodnoty maloobchodních tržeb o dvě procenta i díky zájmu o psí pamlsky.

Trend potvrzuje i Eva Krejčí, marketingová manažerka Purina Petfood Nestlé Česko. Roste podle ní i poptávka po prémiovém krmivu s extra zdravotními benefity, tedy i krmivu pro stárnoucí psy. Trendu bio či raw ale v Purině nepodlehli. „Prezentované výhody těchto granulí, kterými má být zpracování za nízkých teplot, jsou spíše nevýhodami. Oproti klasické extruzi nedochází k narušení škrobů a bílkovin, a tedy ke zvýšení stravitelnosti těchto surovin a tím celého krmiva. Zároveň za nižších teplot nemusí vždy docházet k likvidaci různých patogenních organismů. My si stojíme za tím, že klíčové je přinášet našim mazlíčkům vyváženou stravu, s vysokou stravitelností, postavenou spíš na vědeckých základech, než na krátkodobých trendech,“ říká Krejčí. Přesto jsou podle ní inovace v oblasti pet food velmi důležité. Majitelé koček vyhledávají stále nové textury a příchutě, protože jejich miláčci jsou vybíraví. V kategorii psího krmiva dvojciferně rostou přírodní (natural) krmiva obohacená například o různé superpotraviny.

Reklama
ČEZ

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 14. září 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)