Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

COOP rozjíždí vlastní online prodej potravin: i pro lidi z menších měst a vesnic

Největší tuzemská maloobchodní síť prodejen potravin COOP rozjíždí online prodej, který má přinést výhody pohodlného a bezpečného nakupování lidem z menších měst a vesnic.

Už květnu hovořil šéf marketingu a rozvoje v COOP Lukáš Němčík o pilotním projektu online prodeji potravin a podpory regionů. „Během krize přicházely požadavky zákazníků na online prodej i z oblastí, kde dříve nebyl zájem. Přes nový e-coop.cz chceme v podstatě poskytnout sortiment hypermarketů i do menších prodejen, aby lidé nemuseli jezdit daleko do větších obchodů,“ uvedl tehdy Němčík. 

Online prodej pod názvem e-COOP nyní odstartoval. Do konce měsíce září bude do e-shopu zařazeno celkem 500 tuzemských obchodů ze sítě COOP zejména z jižní a východní Moravy, Vysočiny, středních, jižních a západních Čech. 

Reklama
Know

„Z malé vesnické prodejny tak vytváříme pomocí e-shopu díky nabídnutým službám v podstatě velký supermarket,“ říká Pavel Březina, předseda představenstva Skupiny COOP. Další prodejny pak budou přibývat v následujících týdnech a síť tak postupně získá celorepublikové pokrytí. Skupina COOP sdružuje 47 spotřebních družstev a provozuje asi 2500 prodejen.

COOP rovněž začne jako první instalovat k vybraným prodejnám externí výdejní boxy s nepřetržitým provozem, které budou mít i vlastní chladící části pro čerstvé potraviny. Boxy umožní lidem přijít si pro vybrané potraviny i mimo provozní dobu prodejen. Zákazníci si při spuštění E-COOPu nejprve zvolí konkrétní prodejnu, kde si chtějí svůj nákup vyzvednout. Následně přejdou do vlastního e-shopu a vyberou si z nabídky potravin. „Celý nákup mohou zaplatit buď on-line prostřednictvím platební karty nebo až při vyzvednutí na prodejně. Speciální boxy pak budou mít vlastní platební terminály,“ popisuje Lukáš Němčík.

„Z malé vesnické prodejny vytváříme pomocí e-shopu díky nabídnutým službám v podstatě velký supermarket“

„Lidem z menších míst jsme chtěli nabídnout plnohodnotný a bezpečný způsob nakupování, který dosud v regionech chyběl. V době s covidem jim odpadne zdlouhavé a nekomfortní dojíždění pro velké nákupy do větších míst,“ uvádí Pavel Březina. COOP zároveň chce prostřednictvím e-shopu podpořit ekonomiku svých menších prodejen.

Online prodej a rozvoz potravin zažívá i díky jarním opatřením ohromný meziroční nárůst. Počet zákazníků online hráčů Košík.cz nebo Rohlík.cz si během pandemie razantně zvýšil. Trvanlivé potraviny a drogerii dokonce kvůli vysokému zájmu přidaly do sortimentu i Alza nebo Mall. Z tradičních kamenných řetězců nabízí rozvoz nákupů jen Tesco. Spolupracuje také se službou Dámejídlo.cz na rozvozu nákupů do třiceti minut v rámci služby Tesco Expres.

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu