Automobilist po F1 spolupracuje s rallye. Umělecké plakáty míří na trh

Automobilist hlásí další exkluzivní spolupráci ve světě motorsportu. Po formuli 1, jejímž je hlavním partnerem v roce oslav 70. výročí seriálu, se na uměleckých plakátech a tiscích kreativního týmu kolem manažera Pavla Turka objeví nejúspěšnější vozy z mistrovství světa v rallye. První produkty této spolupráce míří k fanouškům v pátek 4. září, tedy v den, kdy se WRC probouzí po pandemii závodem v Estonsku. Připraveno je pouze 1973 jedinečných tisků.

Mistrovství světa v rallye (WRC) plánuje v roce 2022 velkolepé oslavy svých padesátin. Proto si vedení seriálu přizvalo kreativce z Automobilist. Tým kolem úspěšného manažera s mnohaletými zkušenostmi z formule 1 Pavla Turka, který sídlí v pražských Holešovicích, je totiž ve světě motorsportu zavedenou značkou. Probíhající partnerství s F1 v roce jejího 70. výročí hovoří za vše.

„Automobilistu se v tvorbě exkluzivních uměleckých tisků s automobilovou tématikou nikdo nevyrovná. Již existující díla zobrazující vítězství Pettera Solberga ve WRC v roce 2003 a ikonickou Lancii Stratos ze sedmdesátých let, propracovaná do posledního detailu, nás přesvědčila, že Automobilist je přesně tím partnerem, kterého hledáme pro naše výročí v roce 2022. Těšíme se na všechny budoucí společné projekty,“ říká Oliver Ciesla, generální ředitel a promotér WRC.

Prvním projektem WRC a Automobilistu je tisk zachycující všechny vozy, které na MS v rallye zvítězily od založení seriálu v roce 1973. K prodeji je proto připravena pouze limitovaná edice o 1973 kusech. Podobu uměleckého plakátu ke zlatému výročí WRC v roce 2022, kdy vyvrcholí spolupráce obou subjektů, by měl Automobilist představit na konci letošního roku, detaily zatím zůstávají přísně tajné.

„Z partnerství s WRC mám velkou radost. WRC a rallye mají v sobě ducha dobrodružství, s kterým se snažíme pracovat i v naší tvorbě. Pestrá škála povrchů, na kterých se závody jezdí, bude bezesporu přívalem nové inspirace pro skvělá díla a věříme, že fanouškům seriálu přineseme opravdu unikátní pohled na jejich milovaný sport. Blížící se padesáté výročí WRC je i pro nás velkou událostí,“ říká Pavel Turek, CEO Automobilist.

Spolupráce byla oficiálně oznámena u příležitosti restartu letošního seriálu mistrovství světa v rallye. Od 4. do 6. září se jede Estonská rallye, která je poprvé součástí WRC a zároveň prvním podnikem po půlroční pauze způsobené pandemií. Estonsko není pro jezdce zcela novou zastávkou. V minulosti se na trati v Tartu jezdci připravovali na slavnou Finskou rallye a v letech 2014-2016 se zde konalo mistrovství Evropy. Pokud to pandemie dovolí, na Estonskou rallye ve zkrácené sezóně naváže Rallye Turecko, Sardinská rallye v Itálii a 48. sezóna vyvrcholí podnikem v Belgii.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist