Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Český basket v novém. Značka CZ BASKETBALL má sjednotit komunikaci

Česká basketbalová federace jako hlavní basketbalová značka v Česku? Od srpna už ne. Vedení českého basketbalu se rozhodlo pro velký krok a zavádí novou značku CZ BASKETBALL. Ta si klade za cíl komunikačně sjednotit celý český basketbal. Zároveň chce zhodnotit popularitu, kterou přinesly nedávné úspěchy reprezentačních celků, a přitáhnout k basketbalu další fanoušky i mládež.

Autorem značky CZ BASKETBALL je grafické studio Dynamo. Na celém projektu spolupracovala Česká basketbalová federace s agenturou Raul.

„Je to pro nás významný krok, jak basketbalu získávat pozornost i mimo palubovku. Na změně jsme pracovali opravdu dlouho a všechny kroky společně s agenturami promýšleli. Dnešek vnímáme jako šanci změnit vnímání basketbalu jak u široké veřejnosti, tak i u nás samých,“ uvedl k nové identitě předseda České basketbalové federace Miroslav Jansta.

Reklama
ČEZ

Základem nového loga se stal basketbalový míč, který je doplněn o grafický prvek znázorňující spin točícího se míče či okamžik, kdy míč prochází obroučkou, tedy zásadní moment hry a cíl každého basketbalisty.

Národní barvy českého basketbalu tvoří oranžová, která ke hře patří, spolu s modrou a bílou. Přívlastek „český“, v posledních letech používaný u většiny národních sportovních organizací, ale v nové basketbalové značce nenajdete. Nahrazuje ho právě varianta CZ BASKETBALL, která díky kvůli prolínání češtiny a angličtiny posiluje souvislost s mezinárodním basketbalovým prostředím. Má vyhovovat dnešní zrychlené komunikaci na webu a sociálních sítích.

„Nová vizuální identita je založená na kombinaci několika prvků. Kromě samotného loga, které je zároveň internetovou doménou, je to typická práce se vzorem, barvami a siluetami nebo fotografiemi hráčů a hráček. To vše drží pohromadě velmi dynamická typografie, která umožňuje kouzlit se sdělením a vizuály podobně jako ti nejlepší hráči kouzlí s míčem na palubovce. Ostatně i samotný symbol míče občas překvapí nějakou grafickou fintou,“ říká šéfgrafik studia Dynamo Jan Šlégr.

V průběhu dalších týdnů budou představována loga, která budou vycházet z vizuální identity CZ BASKETBALL a postupně sjednotí celý basketbal. Změna tak čeká nejen obě nejvyšší basketbalové soutěže Kooperativa NBL a Renomia ŽBL, ale i basketbal 3×3 či minibasketbal.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)