Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Bezmasé KFC, Burger King či Ikea. Řetězce jdou naproti vegetariánům

Těm, kteří se rozhodli omezovat spotřebu masa, se na trhu pomalu rozšiřují možnosti. K řadě řetězců nabízející vegetariánské produkty se nyní přidává společnost KFC se speciálním burgerem.

„Už nějakou dobu pozorujeme rostoucí poptávku po vegetariánské alternativě. Zařadili jsme proto poprvé v historii českého KFC do nabídky nové vegetariánské sendviče Vege Halloumi,“ uvedl Libor Hubík, prezident KFC pro Česko a Rakousko.

V novém vegetariánském burgeru jsou klasické kuřecí kousky nahrazeny kyperským sýrem halloumi. V nabídce je také halloumi varianta kultovního Twisteru. „Lidé k nám chodí pro to, že jsme specialisté na produkty z čerstvého kuřecího masa, které upravujeme do jejich oblíbené marinované a smažené podoby. Ale doba se mění, a i já, ačkoli maso miluji, mám někdy chuť dát si něco bez něj. Nestaneme se vegetariánskou restaurací, ale chceme, aby měl náš zákazník možnost volby,“ dodal Libor Hubík.

Reklama
Abovalve

Vegetariánům jdou naproti i jiní.

Společnost Ikea v srpnu uvedla na trh své švédské kuličky, ovšem vyrobeny bez masa. Jak Ikea konstatovala v tiskové zprávě, tyto nové kuličky by měly mít na rozdíl od masových o čtyři procenta menší klimatickou stopu. Vegetariánskou verzi párku v rohlíku Korvmoj Ikea nabízí dva roky a zeleninové kuličky pět let.

V druhé polovině května vstoupila na český trh vegetariánskou značku The Vegetarian Butcher společnost Unilever. Značku původně založil v roce 2010 nizozemský farmář Jaap Korteweg. Unilever ji koupil o osm let později. Nyní firma výrobky pod touto značkou u nás prodává v řetězci Albert a také prostřednictvím Rohlíku. V nabídce je například burger, nugety či mletá směs například na přípravu omáčky bolognese. The Vegetarian Butcher dodává také do fastfoodového řetězce Burger King (Rebel Whopper). V retailu mu pak u nás konkuruje od loňského listopadu značka Garden Gourmet od Nestlé (Globus, Kaufland, Tesco, Billa) a Next Level Meat od Lidlu, v online prodeji Rohlíku a Košku s ním soupeří značka Beyond Meat (k dostání rovněž v Makru).

Loni uvedl svou vegetariánskou variantu burgeru také český výrobce alternativní stravy Mana. ManaBurger se začal prodávat prostřednictvím předobjednávek v prosinci, ty byly následně během jara distribuovány zákazníkům. ManaBurger je v nabídce Rohlíku i Košíku, přímý prodej je k dispozici zatím jen obyvatelům Prahy.

Zatím se ovšem výrobci masných produktů, dodavatelé masa či jeho prodejci bát nemusí. Rostlinné produkty — ačkoliv rychle rostou — jsou stále spíše zpestřením v jídelníčku Čechů. Co by ovšem měli brát v potaz, jsou důležitá kritéria při rozhodování o koupi, a těmi jsou čerstvost, dobrá kvalita a dobrá chuť, nepoužívání chemie a to, že maso dobře vypadá. Poslední zmíněné kritérium se podařilo naplnit například nově v Makru, kde se po letech rozhodli ve spolupráci s agenturou Leo Burnett k radikální změně a v Průhonicích přestavěli celou sekci masa, následovat budou další prodejny.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)