Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Apple se opět bouří kvůli logu. Za hrušku hrozí firmě soudem

Softwarový gigant Apple požaduje, aby si aplikace Prepear změnila logo. Vadí mu symbol hrušky, který prý může zmást uživatele. Podle Applu evokuje, že jde o jeho službou. A upozorňuje na porušení zákonů.

Spor začal, když mateřská společnost Super Healthy Kids podala žádost o registraci ochranné známky pro aplikaci Prepear – ta umožňuje uživatelům ukládat recepty a tvořit si vlastní jídelníčky.

„Symbol hrušky s vejčitým listem připomíná logo Applu (nakousnuté jablko) a vytváří podobný komerční dojem,“ stojí v soudním podání nadnárodní společnosti. „Značka Apple je slavná a okamžitě rozpoznatelná. Drobné rozdíly mohou způsobit, že obyčejný spotřebitel může věřit, že je firma přidružená a schválená Applem,“ tvrdí dále.

Reklama
ČEZ

Russell Monson, spoluzakladatel Prepear, vytvořil petici „Zachraňte hrušku před Jablkem“, která již nasbírala více než 14 000 podpisů. Píše, že společnost tvoří pět zaměstnanců a nemůžu si dovolit zdlouhavý právní boj s firmou velikosti Applu. Logo zaslané k autorizaci úřady přesto hodlá udržet.

Apple v soudním dokumentu argumentuje, že od doby, co nabízí i zboží a služby související s péčí o zdraví, životním stylem a stravou, mohou zákazníci předpokládat, že aplikace s recepty je jeho produktem.

„Za malé podniky cítím morální povinnost postavit se právní žalobě Applu a bojovat za právo ponechat si logo,“ napsala spolumajitelka Natalie Monson na Instagram. „Chceme poslat zprávu velkým technologickým společnostem, že šikana malých podniků může mít důsledky.“

Nejde o první případ, kdy se Apple kvůli logu, které považuje za podobné, ohrazuje. Například loni patentový úřad v Norsku upozorňoval, že jablko Pokrokové strany připomíná to jeho. Protestoval rovněž proti symbolu cyklistické stezky v Německu.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)