Softwarový gigant Apple požaduje, aby si aplikace Prepear změnila logo. Vadí mu symbol hrušky, který prý může zmást uživatele. Podle Applu evokuje, že jde o jeho službou. A upozorňuje na porušení zákonů.
Spor začal, když mateřská společnost Super Healthy Kids podala žádost o registraci ochranné známky pro aplikaci Prepear – ta umožňuje uživatelům ukládat recepty a tvořit si vlastní jídelníčky.
„Symbol hrušky s vejčitým listem připomíná logo Applu (nakousnuté jablko) a vytváří podobný komerční dojem,“ stojí v soudním podání nadnárodní společnosti. „Značka Apple je slavná a okamžitě rozpoznatelná. Drobné rozdíly mohou způsobit, že obyčejný spotřebitel může věřit, že je firma přidružená a schválená Applem,“ tvrdí dále.
Russell Monson, spoluzakladatel Prepear, vytvořil petici „Zachraňte hrušku před Jablkem“, která již nasbírala více než 14 000 podpisů. Píše, že společnost tvoří pět zaměstnanců a nemůžu si dovolit zdlouhavý právní boj s firmou velikosti Applu. Logo zaslané k autorizaci úřady přesto hodlá udržet.
Apple v soudním dokumentu argumentuje, že od doby, co nabízí i zboží a služby související s péčí o zdraví, životním stylem a stravou, mohou zákazníci předpokládat, že aplikace s recepty je jeho produktem.
Apple (vlevo nahoře) si stěžoval i na loga cyklistické stezky v Německu (vpravo nahoře) a norské Pokrokové strany (dole)
„Za malé podniky cítím morální povinnost postavit se právní žalobě Applu a bojovat za právo ponechat si logo,“ napsala spolumajitelka Natalie Monson na Instagram. „Chceme poslat zprávu velkým technologickým společnostem, že šikana malých podniků může mít důsledky.“
Nejde o první případ, kdy se Apple kvůli logu, které považuje za podobné, ohrazuje. Například loni patentový úřad v Norsku upozorňoval, že jablko Pokrokové strany připomíná to jeho. Protestoval rovněž proti symbolu cyklistické stezky v Německu.