Už patnáctý ročník oborové soutěže Lemur – Česká cena za public relations se tentokrát konal vůbec poprvé kompletně v online prostředí. Virtuálně probíhalo jak hodnocení poroty, tak slavnostní večer přenášený v přímém přenosu z Centra současného umění DOX+, jímž provázel herec a moderátor Mikuláš Křen.
„Zaznamenali jsme historicky nejvyšší počet projektů, kterése probojovaly na shortlist a pro soutěžící jsme připravili také nové soutěžní kategorie,“ pochlubil se s dalšími novinkami v soutěži Patrik Schober, předseda výkonné rady Asociace public relations (APRA), která soutěž pořádá.
Akci jsme na MAM.cz vysílali živě:
O sošky lemurů se utkalo 119 soutěžících, kteří podali celkem 243 přihlášek do 31 kategorií, z nichž na následujících stránkách představujeme výběr těch, které uspěly v těch zaměřených na komunikaci. I mezi nimi zaznamenal největší úspěch absolutní vítěz soutěže, projekt České děti v kybersvětě. Skončil na prvním místě v případě Společenské odpovědnosti a filantropie, Integrované komunikace a k tomu ještě v kategorii Technologie, IT.
Mezi agenturami, které se soutěže účastnily, bodovala nejvíce AMI Communications s devíti oceněními. O druhou příčku se dělí Bison&Rose a FleishmannHillard s osmi Lemury a na čtvrtém místě se sedmi trofejemi se umístila agentura Ogilvy.
Tradiční ocenění za přínos oboru public relations udělila výkonná rada APRA šéfce agentury Ogilvy Ditě Stejskalové, která sama několik let výkonné radě předsedala, v rámci svých aktivit pořádá školení a přednášky na univerzitách a je spoluautorkou dvou knih o firemní komunikaci.
„Obor public relations je její poslání. To je patrné zejména z toho, jak intenzivně se mu věnuje. Neomezuje se však jen na Česko. V současné době je také členkou mezinárodní organizace Global Women in PR,“ uvedl k ocenění Michal Hoblík, člen výkonné rady APRA.
Letos poprvé byli v kategorií Tváře PR oceněni hned tiskoví mluvčí. Z desíti finalistů vyšli vítězně Kamil Chalupa ze Zásilkovny za soukromý sektor a Prokop Voleník ze záchranné zdravotní služby Ústeckého kraje za veřejný sektor.
Mediálním partnerem soutěže byl časopis Marketing & Media.