Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

PŘEHLED: Covid-19 v reklamách. Nejvíce v Česku investovaly Zonky a Billa

Téma koronavirové pandemie letos masivně proniklo i do médií, a to nejen jako hlavní zpravodajská událost, ale také jako téma v reklamě: řada inzerentů totiž v době krize využila svůj mediální prostor k propojení značky například s šířením osvěty či solidarity.

Ze všech reklam v mediálním prostoru od ledna do dubna 2020 jich bylo 5 % nějakým způsobem spojeno s tématem nemoci COVID-19, což odpovídá 1,5 miliardy korun jen v dubnu přitom činila více než 1,2 miliardy korun. Nejvíce prostoru využil v rámci reklam souvisejících s covid-19 zadavatel Zonky: měl ceníkovou hodnotu skoro 79 milionů korun. Největší část reklamních sdělení s tímto tématem se objevila v televizi, byla jich celá pětina. Data vycházejí z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere.

Ze všech reklam v mediálním prostoru od ledna do dubna 2020 jich bylo 5 % nějakým způsobem spojeno s tématem nemoci covid-19, což odpovídá 1,5 miliardy korun. Inzerenti využili svůj reklamní prostor k šíření osvěty – připomínání důležitosti nošení roušek nebo dodržování hygienických opatření –, ale také k podpoře solidarity mezi lidimi v době krize. Ve větší míře se reklamy s tímto zaměřením začaly v českém mediálním prostoru objevovat v druhé polovině března, kdy vláda zpřísnila opatření proti šíření nákazy a omezila volný pohyb osob.

Reklama
ČEZ

V dubnu, který byl z pohledu inzertních výkonů na téma covid-19 zatím nejsilnějším měsícem, odvysílala největší podíl takových reklam televize, v rámci reklamních bloků jich bylo 20 %. Skoro 10 % reklamního prostoru jim bylo věnováno v rádiu, 7 % v tisku a 6 % na venkovních reklamních plochách.

Největším zadavatelem, který v rámci svého reklamního prostoru odkazoval k novému typu koronaviru, byla v dubnu společnost Zonky, jejíž reklamy tohoto zaměření dosáhly ceníkové hodnoty téměř 79 milionů korun. Potravinový řetězec Billa pak inzeroval v souvislosti s nemocí covid-19 na ploše v hodnotě skoro 77 milionů korun a T-Mobile Czech Republic využil ke sdělením v souvislosti se situací reklamní prostor v ceně 74 milionů korun.

Reklamy

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)