Návrat do nákupních center. Nízkou návštěvnost mají zvýšit kampaně

Velkolepý návrat se ještě nekoná. Nižší návštěvnost se snaží nákupní centra zvýšit kampaněmi, které vznikají i ve spolupráci s obchodníky. I tak ale přijdou o miliardy.

Když se po dvou měsících 11. května znovu otevřela velká obchodní centra, vypadalo to, že je lidé vzali útokem. A že Čechům během epidemie „došel“ nábytek.

Svědčily o tom alespoň fotografie center Ikea, u nichž se tvořily nekonečné fronty. Částečně to bylo tím, že provozovatelé omezili počet lidí v pobočce na 1 200 a nakupující měli i vně obchodů dodržovat dvoumetrové rozestupy. Zájem byl ale opravdu velký. V prvním týdnu po rozvolnění opatření proti pandemii nákazy covid-19 přišlo do čtyř prodejen švédského řetězce více než 135 tisíc lidí, což je jako by do bludišť vystaveného zboží vyrazili všichni obyvatelé Liberce a Trutnova dohromady.

Například v největším obchodním domě Ikea v Praze na Černém mostě byla návštěvnost podle mluvčího firmy Petra Šaška meziročně vyšší o 28 procent. O 11 procent vyšší návštěvnost si pochvalovali během prvního dne po otevření i v ostravském Avion Shopping Parku, jenž také spadá pod švédskou nábytkářskou skupinu.

„Návštěvnost nás upřímně velmi překvapila, dosáhla padesátiprocentního nárůstu oproti stejnému období loňského roku a v podstatě atakovala předvánoční čísla,“ chválí si zájem zákazníků i Jakub Dlouhý, marketingový a obchodní ředitel Premium Outlet Prague Airport.

Příjemné překvapení pak zažili i na Moravě, kde do olomouckého obchodního centra Haná zavítal zhruba stejný počet lidí jako loni. „Některé dny byla návštěvnost dokonce vyšší a máme z toho upřímnou radost. Protože jsme bedlivě sledovali situaci v zahraničí, očekávali jsme po vzoru Číny návštěvnost na šedesáti až sedmdesáti procentech,“ říká Ilona Tandlerová, marketingová manažerka OC Haná. Zde ovšem dobré zprávy končí.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 8. června 2020. Předplatit si ho můžete zde.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia