Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Návrat do nákupních center. Nízkou návštěvnost mají zvýšit kampaně

Velkolepý návrat se ještě nekoná. Nižší návštěvnost se snaží nákupní centra zvýšit kampaněmi, které vznikají i ve spolupráci s obchodníky. I tak ale přijdou o miliardy.

Když se po dvou měsících 11. května znovu otevřela velká obchodní centra, vypadalo to, že je lidé vzali útokem. A že Čechům během epidemie „došel“ nábytek.

Svědčily o tom alespoň fotografie center Ikea, u nichž se tvořily nekonečné fronty. Částečně to bylo tím, že provozovatelé omezili počet lidí v pobočce na 1 200 a nakupující měli i vně obchodů dodržovat dvoumetrové rozestupy. Zájem byl ale opravdu velký. V prvním týdnu po rozvolnění opatření proti pandemii nákazy covid-19 přišlo do čtyř prodejen švédského řetězce více než 135 tisíc lidí, což je jako by do bludišť vystaveného zboží vyrazili všichni obyvatelé Liberce a Trutnova dohromady.

Reklama

Například v největším obchodním domě Ikea v Praze na Černém mostě byla návštěvnost podle mluvčího firmy Petra Šaška meziročně vyšší o 28 procent. O 11 procent vyšší návštěvnost si pochvalovali během prvního dne po otevření i v ostravském Avion Shopping Parku, jenž také spadá pod švédskou nábytkářskou skupinu.

„Návštěvnost nás upřímně velmi překvapila, dosáhla padesátiprocentního nárůstu oproti stejnému období loňského roku a v podstatě atakovala předvánoční čísla,“ chválí si zájem zákazníků i Jakub Dlouhý, marketingový a obchodní ředitel Premium Outlet Prague Airport.

Příjemné překvapení pak zažili i na Moravě, kde do olomouckého obchodního centra Haná zavítal zhruba stejný počet lidí jako loni. „Některé dny byla návštěvnost dokonce vyšší a máme z toho upřímnou radost. Protože jsme bedlivě sledovali situaci v zahraničí, očekávali jsme po vzoru Číny návštěvnost na šedesáti až sedmdesáti procentech,“ říká Ilona Tandlerová, marketingová manažerka OC Haná. Zde ovšem dobré zprávy končí.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 8. června 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)