Na sítích jsou nejvýraznější Mareš, Kazma a Štíbrová. Mezi nejmladšími vede Kovy

Pro mladé lidi ve věku 15 až 34 let je nejvýraznější osobností českých sociálních sítí Leoš Mareš, vyplývá z půzkumu Influencer Monitoru, který realizuje Centrum marketingového výzkumu a tržních analýz VŠE. Mareše zmiňuje každý pátý respondent. V žebříčku ho následuje také velmi populární trio: Kovy, Kazma a Nikol Štíbrová, kterou zmiňují zejména dívky, zároveň u ní nejsilněji deklarují, že by ji chtěly vídat ještě častěji.

Největším idolem nejmladší sledované věkové kategorie 15 až 19 let je Kovy. Mareše mají v oblibě spíše starší respondenti, tedy věková skupina 20 až 34 let, u kterých je na prvním místě.

Z deseti nejvýznamnějších influencerů jsou Leoš Mareš, Nikol Štíbrová, Kazma, Andula, Shopaholic Nicol, The Sikls a TMBK spojováni s Instagramem. Zatímco Kovy a Jirka Král vévodí Youtube, Jaromír Jágr je známý z Facebooku.

Výzkum sledoval i řadu dalších parametrů spojených s používáním sociálních sítí, například to, které sítě mladí nejčastěji používají a jsou na nich aktivní. Síť Myspace nebo Flicker jsou méně známe, využívá je zatím méně než pět procent mladých lidí.

Naopak mezi tři nejčastěji využívané platformy patří Facebook, Instagram a Youtube. Zároveň je z výzkumu zřejmé, že procento lidí, kteří využívají sociální sítě, stále roste. Ve srovnání s výsledky podzimního průzkumu v roce 2019 došlo například u Facebooku k nárůstu sledovanosti mezi respondenty o pět procent, u Youtube o sedm procent.

Reprezentativní výzkumné šetření je prováděno vždy dvakrát do roka na vzorku minimálně 400 respondentů ve věku 15 až 34 let.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen