Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Cíleně podpoříme černé zaměstnance, slíbili šéfové britských agentur

Zástupci největší reklamních agentur ve Velké Británii v otevřeném prohlášení slibují solidaritu s černou komunitou a v rámci svého oboru se zavázali k boji s rasovou nerovností. Činí tak ve světle nepokojů, které propukly v USA po smrti Afroameričana George Floyda, jemuž ve městě Minneapolis v Minnesotě ukončil život bílý policista několikaminutovým zakleknutím na jeho krku.

K iniciativě se podpisem připojilo přes 200 šéfů britských agentur či platforem – včetně firem WPP, Publicis, Facebook, ITV či IPA.

„Události v USA nesmí být v našem odvětví podceňovány,“ píší reklamní manažeři, mezi jejichž klienty patří například Coca-Cola či McDonald. „Nerovnost je zakořeněna i ve struktuře našeho sektoru. A proto musíme podniknout kroky, kterými pomůžeme ke změně. Je třeba čelit předsudkům našich i předsudkům ostatních. V této kritické době je třeba upřednostňovat rozmanitost, rovnoprávnost a začleňování.“

Reklama
Know

Podepsaní žádají všechny své kolegy, vedoucí představitele průmyslu, aby nyní cíleně podporovali černé talenty. Sami slibují dodržování následujících metod, jak být ve věci aktivní a zodpovědný:

  • Stanovit klíčové cíle v personálním zastoupení a sledovat dění ve firmě
  • Hovořit o rasismu a pomocí firemních kanálů sdílet odkazy a zdroje k boji proti němu
  • Umožnit zaměstnancům pochopit, co znamená „privilegia“ bílých;
  • odsuzovat rasismus, kdykoliv se s ním setkají
  • Vytvořit bezpečné prostory, kde lze otevřeně a upřímně hovořit o rasismu se všemi účastníky
  • Použít firemní zaměstnanecké sítě a skupiny a vytvořit na nich tématické diskuse o rasismu
  • Sledovat zdraví vlastního týmu a naslouchat různým pohledům na problémy
  • Komunikovat s černými zaměstnanci
  • Mít zastoupení černých zaměstnanců na všech úrovních firmy;
  • Zajistit, aby agentura nevypracovávala kampaně, které podtrhující bílou nadřazenost

„Dnes, když říkáme jméno George Floyd, stojíme za všemi černými talenty v našem oboru,“ končí vyjádření.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)