Zástupci největší reklamních agentur ve Velké Británii v otevřeném prohlášení slibují solidaritu s černou komunitou a v rámci svého oboru se zavázali k boji s rasovou nerovností. Činí tak ve světle nepokojů, které propukly v USA po smrti Afroameričana George Floyda, jemuž ve městě Minneapolis v Minnesotě ukončil život bílý policista několikaminutovým zakleknutím na jeho krku.
K iniciativě se podpisem připojilo přes 200 šéfů britských agentur či platforem – včetně firem WPP, Publicis, Facebook, ITV či IPA.
„Události v USA nesmí být v našem odvětví podceňovány,“ píší reklamní manažeři, mezi jejichž klienty patří například Coca-Cola či McDonald. „Nerovnost je zakořeněna i ve struktuře našeho sektoru. A proto musíme podniknout kroky, kterými pomůžeme ke změně. Je třeba čelit předsudkům našich i předsudkům ostatních. V této kritické době je třeba upřednostňovat rozmanitost, rovnoprávnost a začleňování.“
Podepsaní žádají všechny své kolegy, vedoucí představitele průmyslu, aby nyní cíleně podporovali černé talenty. Sami slibují dodržování následujících metod, jak být ve věci aktivní a zodpovědný:
- Stanovit klíčové cíle v personálním zastoupení a sledovat dění ve firmě
- Hovořit o rasismu a pomocí firemních kanálů sdílet odkazy a zdroje k boji proti němu
- Umožnit zaměstnancům pochopit, co znamená „privilegia“ bílých;
- odsuzovat rasismus, kdykoliv se s ním setkají
- Vytvořit bezpečné prostory, kde lze otevřeně a upřímně hovořit o rasismu se všemi účastníky
- Použít firemní zaměstnanecké sítě a skupiny a vytvořit na nich tématické diskuse o rasismu
- Sledovat zdraví vlastního týmu a naslouchat různým pohledům na problémy
- Komunikovat s černými zaměstnanci
- Mít zastoupení černých zaměstnanců na všech úrovních firmy;
- Zajistit, aby agentura nevypracovávala kampaně, které podtrhující bílou nadřazenost
„Dnes, když říkáme jméno George Floyd, stojíme za všemi černými talenty v našem oboru,“ končí vyjádření.