Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

„Víc než kdy jindy je nutné ocenit práci žurnalistů.“ Novinářská cena proběhne červnu

Letošní desátý ročník novinářské ceny Nadace OSF se posouvá z důvodu koronavirových opatření na 17. června. Podle pořadatelů je víc než kdy jindy nutné ocenit práci českých žurnalistů, kteří mají nezastupitelné místo právě v dobách krize. Nadace OSF každoročně oceňuje zajímavé novinářské počiny, které zachycují problémy dnešní společnosti.

Novinářskou cenu Nadace OSF každoročně vyhlašuje na začátku května. Na tyto dny totiž připadá i Světový den svobody tisku. Nyní termín pořadatelé jubilejního desátého ročníku museli z důvodu epidemických opatření posunout na polovinu června. „Pro toto datum jsme se rozhodli z několika důvodů. Nechtěli jsme cenu za rok 2019 vyhlašovat v druhé půlce roku a navíc jsme optimisté a věřili jsme, že se situace do té doby uklidní. Krize nám ukázala, jak moc jsou novináři důležití a chceme tím podtrhnout jejich roli, kdy zastávají jeden z pilířů demokracie,“ vysvětluje Robert Basch, ředitel Nadace OSF.

Díky současnému stavu však stále není jisté, jak bude předávání cen probíhat. Vše je závislé na vládních nařízeních. „Modlím se za to, abychom do sálu mohli pozvat alespoň vítěze jednotlivých kategorií. Nicméně o předávání nikdo nepřijde, protože máme domluvené live streamování s ČTK,“ dodává Basch.

Reklama
ČEZ

„V letošním roce se podařilo s Nadací Český literární fond vyjednat předání Ceny Karla Havlíčka Borovského a Novinářské křepelky v rámci jednoho večera. Doufáme, že tato fúze povede k dalšímu růstu významu naší Novinářské ceny,“ říká Michal Adamec z Nadace OSF.

Letos druhým rokem je pravidelným partnerem akce Česká spořitelna. „Podporujeme kvalitní a nezávislou žurnalistiku. Novinářská cena právě to oceňuje, a proto akci již po druhé podporujeme. Současná krize je určitě prubířským kamenem pro všechny redakce. Jak svoji roli média zvládla, budeme moci hodnotit až s odstupem,” uzavírá Andrea Studihradová, manažerka CSR z České spořitelny.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)