Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Národ cvičil podle Youtube: největší sledovanost měl Sokol a grassroots fotbal

Několikaměsíční nemožnost sportovat během nouzového stavu v halách, posilovnách, na hřištích či v bazénech donutila aktivní část veřejnosti k domácímu cvičení. Na jeho podporu vyprodukovaly sportovní organizace v Česku ohromující množství video obsahu se statisícovou sledovaností na kanálu Youtube.

Téměř ihned po březnovém oznámení Vlády ČR a zavření sportovišť začínala vznikat první instruktážní videa se „cvičením na doma“. Do poloviny května se do těchto aktivit zapojila většina sportovních svazů v Česku i střešní organizace.

Jako jedna z prvních u nás zareagovala Česká obec sokolská, která oslovila Youtubera Tomáše Touhu a natočila sérii videí v rámci iniciativy #cvičímsesokolem.

Reklama

„V našich instruktážních videích s domácí cvičením jsme se snažili oslovit všechny věkové kategorie, postupně jsme zařadili třeba i videa s meditací, jazz dance nebo jógu. Rychlost naší reakce na situaci byla daná tím, že jsme s touto formou prezentace Sokola chtěli přijít už před pandemií a přípravy už byly rozeběhnuté,“ říká Hana Moučková, starostka ČOS. Sledovanost celkem dvaceti sokolských videí od začátku kampaně do 15. května dosáhla na Youtube více než 57 000, průměr je tedy zhruba 3000 kliknutí. Kampaň se opakovaně objevovala ve vysílání České televize.

Další z velkých sportovních subjektů Český olympijský výbor se podílel na přípravě seriálu Olympijský tělák, který je součástí projektu České televize zaměřeného na domácí vzdělávání UčíTelka. V „těláku“ defilovalo s tréninkovými sestavami ze svých sportů mnoho bývalých i současných olympioniků a paralympioniků, třeba David Svoboda, Kristýna Hoidarová Kolocová, Šárka Kašpárková, Josef Dostál, Amálie Hilgertová, Jiří Ježek a další. Kromě ČT běžela videa primárně na Facebooku a první týden i na Youtube kanálu, kde je zhlédlo téměř 22 000 lidí.

„Olympijský youtube kanál v době karantény fungoval i jako zdroj sportovních informací a zábavy. Videa si na něm od 15. března pustilo přes 777 tisíc lidí. Obsah, který se věnoval přímo cvičení či učení, jak sportovat, měl přes 80 000 tisíc,“ uvedl Tomáš Houska, manažer digitálních médií ČOV.

Několik sportovců Olymp Centra sportu MV ČR se zapojilo do projektu „Sportujeme na letišti“. V atraktivních prostorách Letiště Václava Havla v Praze natočili seriál videí, kde radí lidem, jak nezakrnět při home-office a udržet se i při nemožnosti navštívit fitcentra a tělocvičny v kondici. Natáčení se zúčastnila třeba olympijská vítězka v rychlobruslení Martina Sáblíková, její kolegyně Nikola Zdráhalová, vzpěrač Jiří Orság či běžkyně Kristiina Mäki.

Pikantností je, že Sáblíková si těsně před natáčením dílu, v němž měla předcvičovat, zlomila při tréninku nártní kůstku a cvičení tak pouze instruovala o berlích. Videa, jejichž sledovanost je dosud v řádu nižších tisíců, jsou ke zhlédnutí na Youtube kanálu Letiště Praha.

Velkou celkovou sledovanost, i když s menším zásahem do zpravodajských médií než Český olympijský výbor či Sokol, zaznamenaly aktivity iniciativy Můj první gól, oceňovaného grassroots programu Fotbalové asociace ČR. Kampaň „Trénuj doma“ obsahovala ke konci minulého týdne dvaapadesát videí s tipy na trénink různých fotbalových dovedností, které během nouzového stavu nasbíraly téměř 130 000 zhlédnutí. Průměrně tak lidé na jedno video kliknuli 2500krát.

Nezahálely ani další sportovní svazy.

Česká basketbalová federace se pod hashtagem #vratimselepsi rozhodla pro metodu „co den v karanténě, to jedno video“. Předcvičuje členka širší reprezentace Pamela-Therese Effangová a bývalý ligový hráč a nynější mládežnický trenér Josef Příhonský, v jednom videu se se svou sestavou na posilování ale objeví i nejznámější tvář českého basketbalu Tomáš Satoranský. A sledovanost? Přes 25 000 od začátku pandemie do poloviny května.

Český svaz ledního hokeje (či chcete-li Český hokej) povolal při tvorbě originálního video obsahu do zbraně zvučná jména – bratry Ondřeje a Davida Kašovy. Ti v instruktážích zájemcům o hokejovou přípravu ukázali, jak se trénuje v nejprestižnější lize světa NHL. Jak se posiluje v garáži, ukázal i další hvězdný český hokejista a rovněž hráč NHL Martin Nečas.

S tréninkovými videi přišly i další subjekty zastřešující nejpopulárnější české sporty jako atletiku, házenou či volejbal, jejich celková sledovanost byla však spíše v nižších jednotkách tisíc. Přehled videí z ostatních sportovních svazů najdete třeba na webu Národní sportovní agentury.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)