Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Krize mění návštěvnost internetu. V dubnu nejvíce rostl zájem o nabídky práce

Jedním z ekonomických následků koronavirové krize bylo snížení mezd či dokonce propouštění zaměstnanců. V dubnu proto rostl zájem o webovou kategorii E-comerce – obsah, který zahrnuje mimo jiné servery s nabídkou práce či brigád. Počet uživatelů těchto webových stránek se zvýšil především na mobilních telefonech (nárůst o 28 %), dále na tabletech (téměř 10 %), vyplývá z dat NetMonitoru.

Změnila se také situace na trhu realit – kvůli uzavření hranic do ČR přestali jezdit zahraniční turisté, a tak majitelé bytů, kteří je předtím nabízeli přes služby typu Airbnb, museli začít hledat své nájemníky jinde – například přes klasické realitní portály. Kvůli zmíněnému uzavření hranic rostl také zájem o pronájem či nákup chat a chalup, na což měly také vliv blížící se letní dovolené. Kategorie Bydlení a reality – prodej rostla na všech zařízeních, nejvíce však na mobilních telefonech (12 %), dále na klasických PC (9 %) a na tabletech (6 %).

V dubnu rostly také oddechové kategorie – Zábava a hry, Komunitní weby či Zájmové servery a hobby. První z uvedených kategorií zaznamenala nejvyšší nárůst návštěvnosti na tabletech (2,5 %), druhá především na klasických PC (10 %) a mobilních telefonech (6 %). Nárůst počtu uživatelů u Zájmových serverů byl nejvyšší na počítačích a činil 3 %. Výrazné zvýšení počtu reálných uživatelů bylo také zaznamenáno u kategorie Mužské magazíny o životním stylu (nárůst o 22 % na počítačích). Kategorie Zdraví, která v minulých měsících zaznamenala rapidní nárůst, v dubnu rostla již pouze na mobilních telefonech a to o více než 5 %.

Reklama
Know

Výsledky měření návštěvnosti internetu na jednotlivých zařízeních březen a duben 2020.

Počítače Březen Duben Absolutní
změna
Relativní změna
Reální uživatelé (RU) 7 179 415 7 182 531 3 116 0,04%
Zhlédnuté stránky (PV) 14 507 859 186 14 117 934 413 -389 924 773 -2,69%
Reální uživatelé (RU) – PC doma 7 126 215 7 125 025 -1 190 -0,02%
Zhlédnuté stránky (PV) – PC doma 12 135 088 694 12 489 526 488 354 437 794 2,92%
Reální uživatelé (RU) – PC v práci 2 020 364 2 021 635 1 271 0,06%
Zhlédnuté stránky (PV) – PC v práci 2 372 770 492 1 628 407 924 -744 362 568 -31,37%
Mobilní telefony Březen Duben Absolutní
změna
Relativní změna
Reální uživatelé (RU) 5 458 921 5 503 631 44 710 0,82%
Zhlédnuté stránky (PV) 4 434 369 395 3 656 327 113 -778 042 282 -17,55%
Tablety Březen
Duben
Absolutní
změna
Relativní změna
Reální uživatelé (RU) 1 621 117 1 613 662 -7 455 -0,46%
Zhlédnuté stránky (PV) 364 800 910 310 111 092 -54 689 818 -14,99%

Zdroj: NetMonitor, březen a duben 2020.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)