Švédská společnost IKEA navzdory krizovému období pokračuje v odlehčené kampani: rodinám s dětmi nově poskytla návody, jak si doma z nábytku postavit úkryty.
Ruská pobočka firmy na instruktážních listech podrobně popisuje postup stavby pevností pro děti. A to při využití nábytku, které lze samozřejmě v obchodech IKEA sehnat.
Společnost se snažila v průběhu krize popustit uzdu kreativitě již mnohokrát. Například v Izraeli ve spolupráci s agenturou McCann vytvořila grafický návod, jak zůstat doma. Jeho kouzlo spočívalo v primitivní jednoduchosti: zákazníci k tomu potřebovali jeden klíč, zámek a sto toaletních papírů.
Třeba v Česku firma na několik hodin zareagovala na hádky v nedávno vysílaném diskusním pořadu TV Barrandov tím, že při zadání jména Foldyna do vyhledávání vyskočila hláška „Litujeme, ale nenašli jsme žádný výsledek pro ‚Foldyna‘. Měli jste na mysli: koště, košťátko, 40324314“. Právě za koště politika Jaroslava Foldynu označil jeho oponent Pavel Novotný. Mimochodem, po kliknutí na číslo 40324314 se návštěvníkovi stránky zobrazila štětka na čištění WC.
Na Slovensku pak společnost otevřela téma homofobie. Zahájila prodej duhové tašky odkazující na vlajku LGBT hnutí. „Taška snese všechno. Rostliny, knihy, oblečení, ale co je nejdůležitější, nesnese nenávist,“ uvedla ke kampani společnost.
IKEA v rámci komunikace se zákazníky v dubnu rovněž zveřejnila recept na známe masové koule, které restaurace prodejny nabízí.