Osmi z deseti e-shopů s módou se od vyhlášení nouzového stavu nížily prodeje a každý druhý prodejce zaznamenal pokles návštěvnosti. Více než polovina e-shopů současně omezila marketingové náklady, které nevytváří okamžitou ROI. Nadpolovičních většina obchodů se snaží toto období přežít a dočkat se lepších časů.
Aktuální stav české módní e-commerce zjišťoval v rámci průzkumu (mezi 150 internetovými prodejci módy, 2. až 8. dubna) vyhledávač Glami.
Součástí zprávy je rovněž shrnutí prodejů za uplynulé období. Podle informací Glami, které spolupracuje s více než pěti sty e-shopy, byl nejslabším týdnem pro prodejce s módou ten od 16. do 22. března, pokles prodejů byl téměř 20procentní. Ve zmíněný týden posílila ve vyhledávání pouze jedna kategorie a tou byly šály a šátky (+633 %), ostatní kategorie se propadly až o 40 %.
V týdnu po vládním zákazu volného pohybu začala prodejní čísla mírně růst. Nejvíce posílila kategorie sandálů (+62 %), které si lidé pravděpodobně kupovali na doma, kalhot (+48 %), výbavy pro děti a kojence (+48 %) a šatů (+30 %).
Kromě snížení prodejů a návštěvnosti se mezi potížemi, které jednotlivé e-shopy zaznamenaly, objevily problémy s dopravou či doručením (30 %) nebo přerušení dodavatelského řetězce (17 %).
Ve zprávě Glami se dále píše, že e-shopy se setkaly s větší opatrností zákazníků. Ať už se jednalo o bezpečnost dopravy nebo platební metody. Některým e-shopům se zvedla poptávka po levnějších produktech (34 %) a některým naopak po kvalitních a dražších produktech (7 %).
Více než polovina e-shopů snížila své marketingové výdaje, pětina pak pozastavila spolupráci s externími agenturami a freelancery. Více než třetina prodejců nasadila původně neplánované kampaně, ty byly pro 29 procent z nich nejefektivnějším řešením.
Období koronavirové epidemie vnímá více než polovina e-shopů jako dobu, kterou je nutné přežít.