Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nehrajeme, a tak pomáháme. „Virtuální“ sport přinesl charitě miliony

České sportovní subjekty se v době soutěžního vakua rozhodly napnout své síly na originální dobročinné akce „proti koronaviru“, díky nimž vybraly spolu s fanoušky miliony korun. Virtuální sportovní charita se stala dalším zajímavým fenoménem současnosti.

Jedním ze zatím nejúspěšnějších projektů je „Jizerská 50 pro první linii“. Pořadatelskému týmu tradičního lyžařského závodu se podařilo hlavně na sociálních sítích aktivovat desetitisíce lidí, kteří zakoupením virtuálního startovního čísla přispěli Technické univerzitě Liberec na výrobu ochranných štítů pro zdravotníky „v první linii“ částkou více než jeden milion korun.

„Jizerská 50 je společenský fenomén a nemůže stát stranou při této krizi, která ohrožuje celou společnost. Protože je doma v Liberci, obrátili jsme se na hejtmana Půtu, který hned na začátku pandemie řídil pomoc v kraji, aby nám poradil, kam pomoc směřovat. Doporučil nám TUL, která od prvních dní rozběhla výrobu pomůcek,“ říká Marek Tesař z agentury Raul. Ta projekt stejně jako únorový závod organizovala. Od nápadu ke spuštění registrací uběhlo prý jen pár hodin.

Reklama
ČEZ

„Určitě bylo ve hře více nápadů, ale koncept ‚Jizerská50 pro první linii‘ nás všechny bavil od chvíle, co padl na stůl. Jednak proto, že jsme chtěli vyjádřit díky všem těm, kteří se o nás starají a podstupují riziko, a také se nám líbilo propojení na první startovní vlnu. Ta příležitost postavit se do ní se totiž pro mnohé lyžaře už nebude opakovat,“ říká Tesař.

Akci podpořila i Česká televize, která v neděli na závěr celého projektu odvysílala záznam z letošní „klasické“ Jizerské 50. „Ověřili jsme si, že Jizerská 50 dokáže veřejnost strhnout k velkým výkonům. Už únorový závod měl rekordní účast, a teď tento obrovský zájem,“ uzavírá Marek Tesař z agentury Raul.

Virtuální derby a pokus o rekord

Imaginární sportovní akce s charitativním podtextem slaví úspěch i v dalších odvětvích. Fotbalisté druholigové Zbrojovky Brno prodávají už od poloviny března vstupenky na „reprízu“ derby s pražskou Slavií z roku 1996. Cílem je – pochopitelně virtuálně – stejně jako tehdy vyprodat stadion za Lužánkami s kapacitou 44 120 diváků a částkou přispět Fakultní nemocnici v Bohunicích na boj s koronavirem.

K 1. dubnu se vybral rovný milion korun, a to bylo prodáno „teprve“ 5 000 lístků. „Je to neskutečné číslo. Teď si každý člověk musí říct, že jde o dobrý nápad,“ je s vývojem charitativní akce spokojen Lukáš Winkler, předseda Občanského sdružení Zbrojováci a jeden z tvůrců myšlenky.

https://www.facebook.com/FCZbrojovkaBrno/photos/p.2888772184501754/2888772184501754/?type=1&theater

V rámci komunikace „Zbrojovácké výzvy“ pořadatelé připravili pro ty, kteří akci podpoří, balíček bonusů: čtyři unikátní videa z historických zápasů, fotogalerii a věrnou kopii vstupenky a zápasového bulletinu z roku 1996.

Další fotbalový klub SK Sigma Olomouc v obdobném duchu prodává lístky na reprízu legendárního zápasu Poháru UEFA proti Realu Madrid, který se na Hané hrál v roce 1992. Vybrané prostředky poputují do Fakultní nemocnice Olomouc.

Fotbalové peníze už pomáhají v Krajské nemocnici v Liberci, zamířilo tam přes 260 000 Kč jako výtěžek z virtuálního Podještědského derby mezi Slovanem Liberec a Jabloncem. Organizátoři tohoto zápasu s podtitulem „Derby proti koronaviru“ hlásili spokojenost, prodalo se 3393 vstupenek, tedy jen o 22 méně, než jaká byla návštěva na posledním skutečném derby na stadionu Jablonce.

Zájem pomoci zdravotníkům čerstvě projevili i zástupci pražské Sparty a Slavie. Kampaň „Derby pomáhá“ má za cíl do 10. května překonat alespoň virtuálně nejvyšší návštěvnost v historii československého fotbalu, kdy v roce 1965 přišlo na Strahov na zápas Sparta vs. Slavia 50 105 diváků. Výtěžek ze vstupného, které je v prodeji přes Ticketportal, poputuje na konto sbírky Pomáháme sestřičkám.

https://www.facebook.com/bohemi1905/photos/a.268700393215681/2894067647345596/?type=3&theater

Ojedinělý projekt pak přichystali fotbalisté Bohemians Praha 1905. Ti sehrají pomyslný zápas proti hercům z Dejvického divadla. V neděli 26. dubna bude mít premiéru video parafrázující fotbalové utkání, kde parta kolem Ivana Trojana, dlouhodobého příznivce Bohemians, předvádí fotbalové kousky, klokani pak budou muset zvládnout herecké výzvy. Třeba recitovat básně.

„Troufnu si říci, že nic takového tady ještě nebylo,“ říká ředitel komunikace Bohemians Petr Koukal o projektu, během nějž herci i fotbalisté usilují o „gól“ pro svůj tým právě díky dobře zvládnuté fotbalové nebo herecké dovednosti. Projekt respektuje nouzový stav v ČR, a tak se každý z aktérů natáčí svépomocí u sebe doma. Přípravy trvají již téměř tři týdny.

Na zajímavosti projektu dodává i angažování komentátora Jaromíra Bosáka, Bohemians pak na sociálních sítích i webu poutají akci jako běžné ligové utkání. Výtěžek z virtuálních vstupenek, které jsou dostupné v síti TicketPortal, zamíří skrze Nadační fond Bohemians také do Nemocnice Na Františku. „Volba to byla jasná, protože právě Na Františku pracují naši kluboví lékaři. Zdejší chirurgie, jedna z nejlepších v republice, se navíc stala pavilonem pro nemocné s covid-19,“ říká Koukal.

Derby Bohemians Praha 1905 vs. Dejvické divadlo je z hlediska marketingu zajímavé i tím, že ve videu, které potenciálně nabízí prostor pro partnery obou subjektů, nebudou žádné upoutávky. „Nechtěli jsme výsledné video zahltit reklamou, bude čisté bez rušivých elementů. Partneři akci podpořili nákupem vstupenek, a to i znatelnou sumou v dražší sekci VIP. Celkový výtěžek budeme ale zveřejňovat až po akci,“ uzavírá Koukal.

Rozdýchej to, naplň plíce a podpoř dobrou věc

Velký ohlas zejména na sociálních sítích vyvolala běžecká charita.

Tradiční noční běhy seriálu NN Night Run mají v kalendáři novinku v podobě Virtual charity NN Night Run. Zakoupením startovného obdrží účastníci elektronicky startovní číslo a mohou vyrazit na alespoň 3 km dlouhou trať – pochopitelně každý sám a za dodržení bezpečnostních opatření.

Výtěžek běhu, který se uskuteční 1. května, rozšíří konto Nadace Krása pomoci, která pečuje o aktuálně nejvíce ohrožené seniory. Pořadatelé hojně zapojili sociální sítě, kde své startovní číslo sdílí i slavné osobnosti včetně patronky Nadace Krása pomoci Taťány Gregor Brzobohaté.

https://www.facebook.com/tatianagregor.official/posts/1511728852325223?xts[0]=68.ARA2ni4He8ERCdHtyCe0JnuhbNz3Y36StU3Qv_Ap-KjbfvqXs0HY9LhDyFfFcdxNP9DvpLwHL3QH6DibkvezsuWZVgpq4hH5fD0H4ER56QoEbhJFGzxADVhxFVAdNetCsVfQCsRZ0-1n49XgPb2g5CxnJtGK5D1lnCTlHPb1zdEtXbW20TJ0OCEG1Yj2IREpXIGCEmamBMkM3XzfE89gj3nzkgq6Xdifwjnv0rHsI2poAcQkQyzPAtKdZ4Jy81Ei89Rg7_7Rx_jgsqutO2qZVwggfLGS_18UtjwP7hDmrxz6W6sqc07fAx_mJT26RD2VcCHLZclGFaX97fmKlVP_ZECcJQ&tn=-R

Virtuální charitativní běhy nabízí i seriál RunTour. Díky startovnému od 1450 závodníků na symbolickou 1 km dlouhou trať se během jediného „závodu“ na konci března vybralo 233 000 korun. Ty městům pořádajícím běžné závody RunTour pomohou v boji s epidemií nemoci covid-19.

Běžecký seriál Běhej lesy pro změnu přišel s projektem Rozdýchej to. Jeho smyslem je motivovat běžce ke splnění tréninkového plánu, který jim naplní plíce celkem 3000 litry vzduchu, a následnému sdílení na sítích. Výtěžek z registrací, jejichž minimální hodnota je 100 Kč, poputuje do čtyř krajských nemocnic na nákup plicních ventilátorů.

Podpora se navíc dostane nejen plicím nemocných, ale nám všech. Partner seriálu, společnost Lesy ČR, totiž za každého registrovaného sportovce vysadí jeden strom.

Charitativní rozměr má i dovednostní basketbalová soutěž Kooperativa NBL Shoot out. Medailisté individuální části této soutěže, v níž hráči z nejvyšší domácí basketbalové ligy předvádějí svou střeleckou mušku, totiž obdrží desetitisícové částky pro svůj klub. Ten peníze přerozdělí potřebným v konkrétním kraji. „Právě klub rozhodne, na jaký projekt nebo jaké organizaci ve svém okolí peníze poskytne. Vycházíme z toho, že kluby znají nejlépe aktuální situaci ve svém vlastním městě,“ píší pořadatelé na webu projektu.

Hlavním smyslem Kooperativa NBL Shoot outu je nicméně pobavit basketbalové diváky a vynahradit jim předčasně ukončenou soutěž. Dovednostní klání sledují každý hrací den kamery ČT a nabízí z něj dokonce komentovaný přímý přenos.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)