Influenceři mohou pomoci udržet vztah se zákazníky, firmy jsou ale opatrné

Během omezení souvisejících s covid-19 tráví 45 procent lidí (GlobalWebIndex ) více času na sociálních sítích. Jejich prostřednictvím též více sledují „své“ influencery, kteří s fanoušky umějí komunikovat i v těžkých dobách. Influenceři tak značkám, jimž kvůli nouzovému stavu nedává tradiční inzerce smysl, mohou pomoci zasáhnout cílovou skupinu. I přesto jsou však společnosti v investicích opatrné a krize způsobená pandemií koronaviru se nevyhnula ani influencerům.

Kampaně napojené na eventy, kamenné obchody či venkovní akce se logicky ruší a to dopadá i na příjmy samotných influencerů. „Naši klienti z různých sektorů (kosmetika, cestování, móda, …) kampaně odkládají, protože některé v tuto chvíli opravdu nedávají smysl, a na jiné mají nyní zmrazené budgety. Nikdo neví, jak dlouho bude aktuální situace trvat, proto jsou kroky zatím krátkodobé. Kampaně jsou zmrazené na dva až tři týdny, a poté se uvidí, jak se situace bude vyvíjet,“ uvádí Tereza Salte, jejíž společnost Elite Bloggers zastupuje influencery a tvůrce podcastů.

https://www.facebook.com/TydenikMarketingMedia/posts/10158501778202018?xts[0]=68.ARAfm7EoG6dRjl6ZTR6gtAbjedym5WpVj0JdJ7a-jlWpvmLZHNpUVCOak92ZhbEhJN_fNPoXj0tBh_P1CuH9SkocCLn8lwrVIpSHbFzUI2itdQ8thSwo8samRGqT0R4SDn1TjXdqNM2zL98QO7ljvI5lCqJHnpKqPbUE8lYCDyPy1P8o5yMEJis2nK15FgfNfSUkc2M9SY-_ZKvG63xEiFEnbPDM7gjjlA4Ruu4qTMoiLohdbVG3q0AEBlaOl_Ota21EuyUr0YFAHItrL-q7m40C-v5PPiVT1AYrsMD4M3vzI1BTKnyOLm1wts5e-02Nz8wD4RrRr-2Q1mNERZeL&tn=-R

I v případě influencerů platí, že čím déle budou trvat omezení spojená s nouzovým stavem, vládními opatřeními a zákazem volného pohybu, tím je budoucnost méně jistá. Zvlášť, pokud by se koronavirová krize protáhla do léta a musely by se rušit i různé festivaly a další volnočasové aktivity.

„To zamíchá kartami v celém marketingu. Budeme muset přehodnotit celé strategie a najít cesty, jak předat cílové skupině relevantní sdělení,“ konstatuje Jitka Altman, influencer konzultantka agentury Kindred. I v takovém hypotetickém případě by podle ní ale influencer marketing zůstal jedním z důležitých komunikačních nástrojů a mohla by to pro něj být dokonce další příležitost. Jak se engagement s influencery vyvíjí, pozorně sledují i firmy.

„Často citovaná poučka říká, že trvá tři týdny, než si vytvoříme nový zvyk. Za první dva týdny pozorujeme vysoký nárůst konzumace médií. Pokud se influencerům podaří udržet navýšenou sledovanost i po odeznění krizového stavu, může to dle mého názoru znamenat také větší zájem o spolupráci ze strany inzerentů,“ uzavírá Martin Minařík, digital transformation officer společnosti Unilever pro Česko a Slovensko. 

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media , který vychází v pondělí 6. dubna 2020. Přeplatit si ho můžete zde.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia