Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Sportovní marketing za časů krize: „Zachovat podporu je zásadní,“ říká Kraus

V období karantény se zastavily nejen tréninky, závody a turnaje, ale také dlouho naplánované marketingové akce a sponzorské aktivity. Bývalý skikrosař, nynější manažer Evy Samkové Tomáš Kraus se teď snaží adaptovat práci i život na novou situaci.

Podle Krause je za každých okolností důležité nezpřetrhat vazby se sportovcem a uvědomit si, že sportovec potřebuje mít klid a zároveň prostředky na to, aby mohl sportovat. Podpora v krizi je podle něj zásadní.

„To, že jsem byl sám vrcholovým sportovcem, mi dává výhodu, že umím porozumět běhu dne. Sporty, které dělá Eva a ostatní, které zastupujeme, mám rád nebo jsem je sám dělal či dělám. A to je obrovská výhoda,“ popisuje.

Reklama
MMcite

Důležité je definovat spojení sportovce se značkou

Eva Samková je podle něj výjimečná, a to nejen jako sportovkyně, ale i jako člověk. „O Evu se staráme rozhodně nejvíc. Spolupráce s ní je tak milejší a pohodovější. Titul olympijská vítězka otevírá spoustu dveří, ale aby ty spolupráce mohly fungovat, je potřeba je taky dobře domluvit a pak je dobře naplňovat. A to z obou stran,“ zdůrazňuje Kraus.

Nejdůležitější je podle něj jasně si definovat, co bude součástí spojení značky a sportovce. Firmy mají konkrétní představu, ale ještě hrají roli časové podmínky. Je potřeba se na všech termínech a aktivitách dohodnout dopředu, pak je mnohem větší pravděpodobnost, že spolupráce bude dlouhodobě úspěšná.

„Ideální propojení sportovce se sponzorskou firmou je, když sportovec vyhrává, firmu to baví, sportovce zase baví produkty, které daná firma vyrábí a ta na základě toho prodá více výrobků. Je to jednoduché a není v tom žádný fígl,“ říká Kraus.

Důležitá je podpora, i když je krize

Sportovec v rámci sponzorské spolupráce ve finále ocení nejvíc dlouhodobost a osobní přístup. Ten je podle Krause hlavní. Navíc je důležité, když sportovec cítí podporu i v časech, kdy se mu úplně nedaří nebo přichází krize.

Shánět sponzory v Česku je podle něj o něco těžší než ve velkých státech, jako je Amerika, Německo nebo Francie, ale na druhou stranu vztah sportovce a firmy je naopak bližší.

Tomáš Kraus si sponzoring vyzkoušel i na vlastní kůži, je dlouhodobým ambasadorem značky Lexus. Eva Samková spolupracuje zase s automobilkou Toyota. „Nejlepší na tom je, že můžu jezdit v super autě a cítit se v bezpečí. Podstatné je pro mě i to, že mám dostatek prostoru na všechny věci, které vozím s sebou na sporty,“ říká Kraus. 

https://www.youtube.com/watch?v=DX-BMCZQo9A
Tomáš Kraus je ambasadorem značky Lexus

Ne vždy si firma se sportovcem „sednou“

Sportovec, který je opravdu úspěšný a je na vrcholu své disciplíny nebo kariéry, podle něj potřebuje vlastního manažera. Umožní mu to naplno se věnovat čistě jen danému sportu.

Firmy a sportovci ale mají často rozdílná očekávání a ne vždy si sportovní a byznysové propojení dlouhodobě „sedne“. „Nejčastěji řešíme případy, kdy si firma myslí, že vzájemná spolupráce bude fungovat jinak a líp. Někdy mají firmy dojem, že jim prezentace přes sportovce v ničem nepomáhá a rozhodnou se jít jinou cestou,“ dodává Kraus.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)