Reklama
Megaboard

„Firmy musí znát rozdíly v obchodní kultuře.“ CzechTrade mění šéfy východních kanceláří

Ázerbájdžán, Gruzie a Indie patří mezi destinace, které českým podnikatelům nabízejí zajímavé exportní příležitosti. Své působiště zde mají i zahraniční kanceláře CzechTrade, agentury na podporu vývozu. Ty nyní povedou noví ředitelé. Pro ázerbájdžánské Baku, v jehož působnosti je i Gruzie, se jím stal Pavel Zelenka (50), v indické Mumbaí na pozici šéfa nastoupil Luboš Ulč (38).

Novým ředitelem kanceláře CzechTrade v Baku se stal Pavel Zelenka. Na pozici tak bude mít příležitost zúročit své zkušenosti z dlouholetého působení v zahraničí a znalosti v oblasti obchodu a financí. Před nástupem do agentury CzechTrade se věnoval podpoře ekonomických a podnikatelských aktivit v České republice a dále ve spolupráci s vládními a regionálními orgány poskytoval strategické poradenství v oblasti rozvoje a vytváření nových obchodních a marketingových příležitostí. Také byl výkonným ředitelem a členem představenstva HOLIDAYS Czech Airlines / ČSA Airtours a bohaté zkušenosti má ze svého mnohaletého působení na Ministerstvu obrany, v ústředí NATO v Belgii nebo z OSN.

České firmy v Ázerbájdžánu i Gruzii mají velké šance, ale musejí počítat s odlišnostmi v obchodní kultuře oproti zvyklostem v EU. Nezbytné je tu osobní jednání, bez kterého lze obchodní protějšky najít velmi těžko. Naše kancelář v Baku se pak soustředí na to, aby exportérům pomohla s nalezením takových partnerů, kteří nejlépe odpovídají jejich zájmům,“ uvádí ke svému působení Pavel Zelenka.

Zahraniční kancelář CzechTrade v Mumbaí má nově na starost Luboš Ulč, který se v oblasti mezinárodního obchodu profesně pohybuje už 13 let. Před nástupem do agentury CzechTrade působil u americké nadnárodní korporace LEAR Corporation zabývající se výrobou sedaček pro automobilový průmysl.

Luboš Ulč

Tam měl odpovědnost za obchodní výsledky výrobních programů ve dvou německých a jednom španělském závodě. Zkušenosti s indickým trhem pak získal také ve společnosti ŠKODA ELECTRIC, kde od roku 2006 působil na různých pozicích, přičemž poslední dva roky strávil na postu Area Sales Managera, kdy byl zodpovědný za rozvoj aktivit společnosti právě v Indii.

Indie patří mezi významné ekonomické hráče nejen v Asii, ale i v celém světě. I přes zpomalení v loňském roce se stále řadí k nejrychleji rostoucím ekonomikám. Pro české podnikatele se zde otevírá řada zajímavých příležitostí, především v oblasti energetiky, dopravní a technické infrastruktury a bydlení, a my jim chceme být dobrým partnerem při vstupu na zdejší trh,“ říká Luboš Ulč.

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již více než 20 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 59 zemích na pěti kontinentech.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále