Narůstající počet případů nákazy koronavirem se stal tématem řady falešných zpráv. Agentura BBDO Guerrero, která funguje v 81 státech světa a zaměstnává kolem 15 tisíc lidí, se rozhodla proti nim bojovat novou kampaní.
Dle informací serveru Adage.com výzkumy prokázaly, že 98 procent občanů Filipín využívá Facebook jako hlavní zdroj informací. Na této sociální síti se však často šíří nepravdivé či zavádějící články, a právě proti nim BBDO Guerrero brojí.
Agentura uzavřela partnerství s tamní Národní unií novinářů a založila chatbot, jehož prostřednictvím mohou lidé posílat podezřelé články. Na základě analytických algoritmů pak uživatel obdrží jejich vyhodnocení.
Motivací k vytvoření kampaně byly zjevně nepravdivé zprávy o koronaviru a nemoci COVID-19.
Chatbot ilustruje obrázek mouchy složený z tisíců dezinformačních titulků. „Dezinformace jsou otravné jako moucha,“ vysvětlil kreativní ředitel BBDO David Guerrero volbu loga.
„Doufáme, že nástroj bude při prevenci šíření dezinformací užitečný,“ přeje si. „Je však jen začátkem mnohem větší bitvy,“ dodává.