Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Dezinformace o koronaviru? „Jsou otravné jako moucha,“ říká agentura, která s nimi zahájila boj

Narůstající počet případů nákazy koronavirem se stal tématem řady falešných zpráv. Agentura BBDO Guerrero, která funguje v 81 státech světa a zaměstnává kolem 15 tisíc lidí, se rozhodla proti nim bojovat novou kampaní.

Dle informací serveru Adage.com výzkumy prokázaly, že 98 procent občanů Filipín využívá Facebook jako hlavní zdroj informací. Na této sociální síti se však často šíří nepravdivé či zavádějící články, a právě proti nim BBDO Guerrero brojí.

Agentura uzavřela partnerství s tamní Národní unií novinářů a založila chatbot, jehož prostřednictvím mohou lidé posílat podezřelé články. Na základě analytických algoritmů pak uživatel obdrží jejich vyhodnocení.

Reklama
ČEZ

Motivací k vytvoření kampaně byly zjevně nepravdivé zprávy o koronaviru a nemoci COVID-19.

Chatbot ilustruje obrázek mouchy složený z tisíců dezinformačních titulků. „Dezinformace jsou otravné jako moucha,“ vysvětlil kreativní ředitel BBDO David Guerrero volbu loga.

„Doufáme, že nástroj bude při prevenci šíření dezinformací užitečný,“ přeje si. „Je však jen začátkem mnohem větší bitvy,“ dodává.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)