Boj proti byznysu s panikou. Facebook zakazuje reklamy na obličejové masky

Sociální síť Facebook zavádí zakáz reklamy na lékařské obličejové masky. Chce tak omezit obchodníky, kteří vydělávají na panice z šíření koronaviru.

Pravidlo se týká běžných reklamních sdělení i komerční nabídky v sekci marketplace.

„Uvidíme, jak se bude po zavedení nových uživatelkých podmínek vyvíjet přístup obchodníků-profitérů. Prosím, nahlašte případné porušování,“ napsal na Twitter Rob Leathern, šéf produktového managementu Facebooku.

https://www.facebook.com/TydenikMarketingMedia/posts/10158381974702018

„Pečlivě sledujeme aktuální stav kolem šíření nemoci COVID-19. Provádíme nezbytné aktualizace našich zásad, pokud zaznamenáme obchodníky, kteří naléhavou situaci v oblasti veřejného zdraví zneužívají,“ dodal.

Společnost zakázala reklamy na něktéré zdravotní pomůcky spojované s bojem proti šíření koronaviru i na dalších svých platformách, tedy například na Instagramu.

Opatření má mimo jiné pomoci zamezit nepřiměřenému růstu cen tohoto zboží.

Zákazy Google Play i App Store

„Soustředíme se také na zastavení hoaxů a nebezpečných dezinformací. Je ale zároveň důležité, aby se každý mohl dělit o své zkušenosti a bavit se o nákaze,“ řekl minulý týden šéf Facebooku Mark Zuckerberg. „Nepravdivá tvrzení a konspirační teorie promptně odstraňujeme,“ dodal.

Ke krokům v boji proti fake news a škodlivým kódům přistoupil rovněž aplikační obchod Google Play. Uživatelům se nyní při vyhledávání pojmů jako „coronavirus“, „covid-19“ či „covid 19“ neozobrazí žádné výsledky.

To společnost Apple nyní na svém App Storu umožňuje publikovat informace o koronaviru jen oficiálním vládním a zdravotnickým organizacím.

Dle dostupných informací bylo k 10. 3. novým typem koronaviru nakaženo přes 115 000 lidí, z nichž více než 4 000 zemřelo. Česko evidovalo 40 infikovaných pacientů.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia