Jednou z nejcennějších věcí, které může profesionál z jakéhokoliv oboru udělat pro své stávající i budoucí kolegy, je podělit se o své zkušenosti. V agentuře H1.cz z toho vznikla celá kniha o copywritingu.
Pětice marketérů a copywriterů v ní vysvětluje a popisuje vše od základních aspektů práce přes principy tvorby PPC reklamy až po měření výkonu textů.
Její publikum jde tedy tak trochu napříč kategoriemi. Nejužitečnější bude čerstvá publikace nejspíš pro začínající copywritery, kterým vysvětlí základy jejich nové práce. Kapitoly o psaní textů pro e-shopy nebo o optimalizaci pro vyhledávače však mohou být užitečné pro kohokoliv, kdo provozuje menší webové stránky a rád by je vylepšil nebo „odkoukal“ tipy přímo od profesionální agentury. Ty se nacházejí napříč celou knihou v šedých boxech a jsou jednou z největších přidaných hodnot publikace. Dočíst se v nich můžete třeba, že navzdory oblíbeným číslům by vás více než počet fanoušků na Facebooku a navštěvníků vášeho webu mělo zajímat, kolik z nich se o váš obsah opravdu zajímá, sdílí ho a kolik na stránkách tráví času.
Zároveň je zdůrazněna potřeba věnovat pozornost i malým a zdánlivě snadno přehlédnutelným prvkům na stránkách, jako jsou různá hlášení nebo buttony. Tyto rady zkušené copywritery zřejmě nepřekvapí, mohou být však dobrým připomenutím a cennou informací pro ostatní.
Jediné, co může na knize být matoucí, je název. Computer Press totiž už v roce 2011 vydal knihu se stejným názvem – Copywriting – a podtitulem Praktický průvodce tvorbou textů, které prodávají. Po stručném názvu je tak nejspíš velká poptávka.
„Text je základní složkou každé reklamní kampaně, i když si takovou ,banalitu‘ mnoho klientů neuvědomuje.“
Autorem knihy je pětice copywriterů a marketérů z agentury H1.cz