Kromě faktu, že program GoPass přinesl společnosti Tatry Moutain Resorts (TMR) nezpochybnitelné výsledky, uspěl i ve třech kategoriích v mezinárodní soutěži The Loyalty Awards letos v Londýně (nejlepší věrnostní program v sektoru cestovního ruchu, nejlepší CRM ve věrnostních programech a nejlepší věrnostní program ve střední a východní Evropě). Společnost Pricewise se sídlem v Bratislavě, jež se na tvorbě programu podílela, je zároveň první firmou z česko-slovenského trhu, která v soutěži uspěla.
GoPass pro Tatry a Špindl
Tatry Mountain Resorts jsou největším provozovatelem nejen lyžařských středisek na Slovensku, ale i hotelů, akvacenter, restaurací či lyžařských škol. Na přelomu let 2012 a 2013 se společnost rozhodla zaměřit pozornost na budování základu věrných zákazníků, zvýšení útraty v resortu pomocí cross-sellu a up-sellu, snaží se také nabídnout lepší formu nákupu a benefitů. K tvorbě programu GoPass si přizvala právě společnost Pricewise. Koncept zákaznického programu v její režii zahrnuje i design e-shopu, marketing a user experience v kamenném i on-line světě, kupónové kampaně na začátku sezóny či adaptaci programu pro letní sezónu, apod.
Do tvorby GoPassu byli zahrnuti všichni: od ředitelů až po pokladníky ve střediscích. Napříč firmami se konaly intenzivní workshopy. Každé vylepšení a aspekt programu byly ve spolupráci s klientem zaváděny do střediskového marketingu a IT systémů rezortu. V Pricewise se mimo jiné podíleli na vývoji sedmi různých pokladních a účetních programů s pomocí CRM cloud systému, tréninku stovek pracovníků TMR v sedmi odvětvích či na marketingových kampaních. Program GoPass pak pražská pobočka přenesla i na lyžařské středisko Špindlerův Mlýn. Technický provoz programu GoPass zajistila společnost Cortex.
Skipass z internetu přináší výhody
Tvůrci GoPassu se bezesporu inspirovali alpskými středisky, kde je práce s CRM a daty návštěvníků středisek již nějaký rok na dobré úrovni. „Chceme lidi nenucenou formou zaujmout a zvýšit interakci mezi návštěvníky a lyžařským střediskem. Kvalita vztahů má značný dopad na tržby, což považujeme za hlavní trend v práci s daty a CRM obecně,“ podotýká zakládající partner Pricewise Milan Schnorrer. V Tatrách vám teď stejně jako v Alpách zpracují data z turniketů u lanovek a jen hodinu po skončení lyžovačky dostane každý do e-mailu automaticky výpis najetých kilometrů i statistiku výškografu z průběhu dne. „Díky takovým datům generuje GoPass vysoký zájem ze strany návštěvníků Tater,“ dodává Schnorrer.
GoPass je implementovaný ve dvou lyžařských resortech , 139 prodejních místech a 205 lokálních hotelech v Tatrách. Na Slovensku program využívá během pobytu na horách přes 100 tisíc lyžařů. GoPass si zároveň drží jeden z nejvyšších podílů on-line zakoupených skipassů v rámci všech evropských resortů. Zákazníci nemusí stát frontu u pokladen, jen si skipass nabijí na kartu GoPass na internetu a zároveň s ní mohou v resortu platit.
GoPass generoval TRM po svém spuštění pětiprocentní nárůst tržeb.
GoPass je nejen skipass, ale i měřič osobní lyžařské statistiky, vstupní karta do akvaparků, elektronická peněženka a zákaznický program s nabídkou dalších benefitů.