Co rozhoduje o tom, jestli budou majitelé chytrých telefonů zákaznickou aplikaci skutečně používat? Musí se v ní cítit pohodlně a pochopit její smysl. Držte se několika osvědčených principů.
Především pamatujte, že aplikace by měla odvést co nejvíce práce za svého uživatele. Lidé jsou líní (a zároveň pořád nestíhají), takže cokoliv ušetří čas, je dobré. Pokud chce aplikace nějaké textové vstupy, například napsat adresu nebo vyplnit údaje o platební kartě, mělo by to být snadné, přehledné a krátké. Na mobilu se špatně zadávají delší texty. Nebuďte překvapeni, když bude špatně diakritika, budou chybět čárky a občas se objeví nesmyslná slova – automatické opravy úřadují i na mobilech.
Aplikace by měla mít „pamatováka“ na osobní vkus uživatele. Nikdo nechce dokola zadávat stejné údaje a vidět stále stejné zboží. Přizpůsobte nabídku dynamicky podle toho, jaké položky uživatel otevírá nebo používá nejčastěji.
Zrušte všechno, co není nezbytně nutné. Při spouštění aplikace nemusí být animované logo přes celou obrazovku. Lidem záleží na rychlosti. Svižná aplikace, která je rychle dovede k cíli, je velké plus. Spuštění by nemělo trvat déle než dvě sekundy. Pokud je k používání nutná registrace nebo spárování se zákaznickým kontem, mělo by to být co nejjednodušší, žádné právní podmínky na šest obrazovek a nekonečné formuláře. Ideálně by mělo stačit zadat uživatelské jméno a heslo.
Průběžně odměňujte zákazníky za aktivní používání aplikace. Zapracujte do ní různé výhody a slevy či prémiové nabídky. Symbolicky odměňte také každou zpětnou vazbu, kterou uživatel odešle.
Pokud je to vzhledem k funkcím aplikace žádoucí, umožněte sdílení jejích výstupů na sociální sítě (typicky na Facebook). Díky tomu se o její existenci dozvědí i přátelé stávajících uživatelů.
Pravidelně aktualizujte funkce a design aplikace, reagujte na komentáře a návrhy přímo v Google Play a App Store. Jinak riskujete, že dají lidé najevo svou nespokojenost udělováním nízkého hodnocení, a ovlivní tak názor těch, kteří se na stažení aplikace teprve chystají.