S dubnem se typicky pojí tzv. aprílové počasí, tedy velká proměnlivost, střídání množství oblačnosti i teplot. Více než kdy jindy tak pro nás může být důležitá předpověď počasí. Tu alespoň někdy sleduje devět z deseti Čechů, pravidelnými zájemci jsou zejména lidé starší 45 let. Nejvíce se spoléháme na předpovědi dostupné na internetu, dále také v mobilních aplikacích a v televizi. Televiznímu zpravodajství častěji důvěřují ženy a lidé starší 45 let.
Z internetových portálů vedou ty české nad zahraničními – zatímco české navštěvuje osm z deseti zájemců o předpověď, zahraniční sleduje necelá polovina. Populární je zejména počasí na portálu Seznam.cz a také stránky Českého hydrometeorologického ústavu. Seznam.cz je oblíbený zejména mezi ženami, ČHMÚ zase mezi vysokoškoláky. Muži více než ženy navštěvují zahraniční weby s počasím. Ze zahraničních portálů se největší oblibě těší Yr.no, častěji u vysokoškoláků. Lidé bez maturity naopak zahraniční weby tolik nevyhledávají. Většina (86 %) lidí, kteří předpověď počasí sledují, se jí rovněž řídí při plánování svého dne (častěji obyvatelé velkoměst). Počasí typicky přizpůsobujeme naše volnočasové aktivity i oblečení (hlavně ženy a mladší lidé). Rovněž domácí práce, jako například zahradničení nebo praní, si mnohdy plánujeme podle toho, „jak hlásí“. Častěji tak činí lidé z malých obcí do pěti tis. obyvatel.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Více informací na www.ceskynarodnipanel.cz.