Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Čupr tentokrát nebodoval. Kauzu mohl zvládnout lépe

Tomáše Čupra si nesmírně vážím, jako každého našeho úspěšného a zajímavého podnikatele. Jako agentura se zaměřujeme hlavně na technologické a on-line firmy, takže samozřejmě sledujeme i jeho podnikání a komunikaci. Na trhu jsme se dříve několikrát „střetli“ se Slevomatem při naší práci pro portál Zapakatel.

Tomáš je všechno, jen ne tichý nebo neviditelný podnikatel a šéf. Je slyšet, a to zejména když se někdo „otře“ o jeho projekt. Z pohledu PR je to samozřejmě skvělé. Agentury často řeší spíš to, jestli se někdo z vedení klientů vůbec chce nebo může vyjádřit.

Tomáše nikdy nebylo třeba přesvědčovat. Nese to ale i riziko, že to přeženete. Tomáš v tom má dlouhou tradici.

Reklama
ČEZ

Mrzí mě to, protože to, jak dělá firmy, ukazuje na člověka, který chce podnikat pořádně a čestně. Svou komunikací si to ale leckdy pokazí. Z rozhovorů nebo na sociálních sítích působí jako trochu arogantní člověk, který nejde pro ostré slovo daleko.

To se mu „povedlo“ i teď při kauze kontroly cizinecké policie ve skladu Rohlik.cz. Po hezkém období, kdy se usmíval třeba z titulky Forbesu, je teď v defenzivě.

Rohlik.cz chvíli působil jako oběť policejní zvůle, ale ve finále to vypadá, že spíš udělali chybu. Neřeším, jak je to právně nebo legislativně – tohle je mediální obraz, který vidím. A ten je v tuhle chvíli důležitější. Ztracená příležitost. Nikdy se totiž nevyplatí pálit mosty moc dopředu.

Práce policie může být všelijaká, ale pořád jsou to lidé, se kterými nakonec budete jednat. Místo toho, aby Tomáš svojí komunikací zvedl tohle zajímavé téma, které v prostředí našeho pracovního trhu jen tak neumře, je z něj spíš průšvih.

Pro Rohlik.cz je tedy výsledek komunikace rozporuplný. Pro někoho je to pořád firma, která utrpěla špatným chováním policie nebo nastavením zákonů. Pro většinu to ale myslím teď je příběh agresivního podnikatele a hledání co nejlevnějších lidí na těžkou práci.

Nepochybuji, že Rohlik.cz tuhle krizi překoná. Co se týče Tomáše a jeho komunikace, někdy stačí napočítat do deseti a to, co chcete napsat, nechat trochu uležet. Nebo probrat s profíky.

Šimon Rákosník, managing partner, Rubikon PR

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)