Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Akce časopisů posilují jejich značku

Ačkoliv výzkumy čtenosti a statistiky prodaných nákladů nabízí relativně komplexní pohled na to, v jaké kondici je časopis, osobní setkání se čtenáři mu pomůže pochopit, co publikum chce. Eventy jsou navíc důležitým zdrojem příjmů. Řada magazínů na českém mediálním trhu proto pořádá akce, které utužují vztah k titulu a zároveň vylepšují jeho ekonomické výsledky.

„Je to ideální forma komunikace s dlouhodobým efektem, která přibližuje redaktory časopisu svým čtenářům,“ pochvaluje si osobní setkání se čtenáři Pavel Volčík, brand manažer Respektu, který stejně jako MAM patří pod mediální dům Economia. Vyzdvihuje zejména loňskou Respekt Tour, která čtenáře zvala na veřejné debaty s některými redaktory magazínu.

Oživlá jména z papíru

Podle Volčíka eventy otevírají nové marketingové i obchodní příležitosti a napomáhají spontánní znalosti značky. Lidé si navíc na akce často přivedou někoho ze svého okolí. Redaktoři se stávají něčím víc než jen pouhým jménem u článku a čtenář si vytváří přímou asociaci osob se značkou. „Přínos v tom vidím i pro redaktory. Pro autora to může být i zdrojem inspirace,“ míní Volčík.

Reklama

Dny Marianne si Burda pochvaluje. Loni se zapojilo 6300 obchodů a bylo uplatněno přes 434 tisíc kuponů.
Zdroj: Burda Praha

S tím se nezávisle ztotožňují i zástupci dalších mediálních domů. „Daří se nám navazovat nová spojení a rozšiřovat základnu stabilních čtenářů,“ hodnotí přínos eventů Anamy Pónya, ředitelka obchodního oddělení a speciálních projektů Burdy Praha. Odkazuje tím zejména na populární nákupní Dny Marianne.

Stejně jako magazín Marianne nebo týdeník Respekt má své redaktory v „terénu“ třeba i kulinářský časopis F.O.O.D. z portfolia vydavatelství CN Invest. „Redaktoři vystupují na akci v rámci programu a následně jsou celý den k dispozici svým čtenářům,“ říká mluvčí Adéla Mikešová.

Výstupy ze čtenářských akcí mají obvykle i další využití v rámci marketingu. „Prakticky všechen materiál natáčíme na video a dál jej využíváme v rámci komunikace na sociálních sítích,“ podotýká brand manažer Respektu Volčík. Podle něj lze během setkání se čtenáři pozorovat vyšší aktivitu fanoušků na sociálních sítích. Obdobný efekt potvrzují i v Burdě. Ředitelka jejího obchodního oddělení dodává, že zájem internetových příznivců má dlouhodobý efekt, protože přetrvává i po pořádané akci.

Lákadlem jsou třeba vouchery

Pro různé druhy publika funguje rozdílný druh „odměny“ za účast na akci. Časopis F.O.O.D. tak na svých piknikových eventech nabízí třeba ochutnávky od známých šéfkuchařů nebo piknikové koše s přiloženým magazínem.

Účast na akcích pražského F.O.O.D. pikniku bývá okolo sedmi tisíc návštěvníků. Letos se chystají eventy i v Olomouci.
Zdroj: CN Invest

Respekt na své road show lákal návštěvníky na měsíční předplatné zdarma, ale hlavní atrakcí byla samotná debata. „Čtenáři měli na akcích k dispozici kupony s měsíčním digitálním předplatným,“ vysvětluje Pavel Volčík. Z celkového počtu zhruba dvou tisíc návštěvníků debat ho využilo přes 70 procent lidí.

Tahákem Dnů Marianne jsou známé slevové knížky, které jsou před nákupními dny přílohou magazínu. Lidé jich loni využili přes 434 tisíc. Kromě toho jim v takzvaných Marianne Lounge bylo při akci dostupné finanční poradenství, kosmetické služby a další servis, který se odvíjel od aktuální skladby obchodních partnerů.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)