Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Spokojený pes si chválí loňský rok

Spokojenýpes.cz patří mezi největší české e-shopy zaměřující se na prodej chovatelských potřeb. Hlavním cílem firmy je prodávat především kvalitní krmiva tou nejsnazší a nejdostupnější formou pro zákazníka. Celý tým se skládá z chovatelů, kteří mají dobré povědomí o prodávaných produktech, a mohou tak svým zákazníkům profesionálně poradit a pomoci s výběrem nejvhodnějšího krmiva.

E-shop v roce 2005 založila dosavadní majitelka Soňa Fialková. V současnosti má Spokojený pes tři vlastníky a za 10 let své existence se změnil ve středně velkou firmu s obratem 180 milionů korun za rok 2015. Kromě samotného e-shopu provozuje Spokojený pes také kamennou prodejnu v Praze na Pankráci.

Marketingová strategie e-shopu

Klienty Spokojeného psa jsou především chovatelé psů a koček. V menší míře potom chovatelé ostatních druhů zvířat. Z pohledu segmentace cílové skupiny je typickým klientem žena ve věku 25-35 let vlastnící psa.

Reklama
ČEZ

Hlavním komunikačním kanálem je on-line prostředí. V rámci off-line aktivit je to v současné době maximálně pět procent z celkového mixu. Spokojený pes sází především na výkonnostní marketing (PPC, RTB), e-mailingové kampaně a sociální sítě.

Práce s komunitou a blog

„Jasnou prioritou je zákazník a náš vztah s ním. Nemyslím to jako ohrané klišé, ale podřizujeme tomu celý mix a komunikační styl Spokojeného psa. Chceme být pro naše klienty stejně nepostradatelným parťákem a rádcem, jako jsou oni pro svého domácího mazlíčka,“ říká o přístupu společnosti šéf marketingu Tomáš Haškovec.

Podobně jako některé e-shopy zaměřené na módu či bydlení má Spokojený pes svůj blog, který vznikl v lednu 2014. Do obsahu zařazuje správce blogu zajímavosti a aktuality ze světa psů a ostatních domácích mazlíčků. Na jeho tvorbě se podílí interní tým Spokojeného psa, témata jsou povětšinou tematicky vybíraná s ohledem na sezonu a aktuální dění. Mezi nejčtenější patří články o kvalitě krmiv a recenze krmiv, případně seriál článků o správném krmení. Součástí jsou praktické tipy na produkty, které si zájemci mohou prohlédnout jednoduše skrze prokliky na e-shop.

Facebook

Obsah firemního Facebooku se skládá především z produktových novinek, vlastních tematických fotek, soutěží a tipů pro chovatele. Jako příklad práce s komunitou fanoušků kolem e-shopu lze uvést vánoční fotosoutěž o balíček plný pamlsků se zadáním nahrát jakoukoliv fotku psího mazlíčka. Kritériem bylo získat co největší počet hlasů od ostatních uživatelů, nejen fanoušků. Cílem fotosoutěže bylo primárně odměnit jejich věrnost v uplynulém roce a zpestřit předvánoční období, v druhé řadě pak přivést na stránku nové fanoušky. Pro soutěž byla vybrána předpřipravená aplikace Fotosoutěž na platformě Socialsprinters. Během soutěže Spokojený pes registroval zhruba 15procentní nárůst objednávek přímo z Facebooku. Zároveň probíhal retargeting (znovuoslovení) uživatelů soutěžní aplikace – soutěžících nebo hlasujících. Po skončení fotosoutěže byla ihned využita nově získaná e-mailová databáze k další kampani. Za 18 dnů poslali fanoušci do soutěže 1659 fotek, počet přístupů na stránku oproti předchozímu měsíci narostl o 300 procent.

Retargeting

Rok 2015 pro Spokojeného psa znamenal kvalitativní posun ve využívání vlastních dat pro chytré e-mailové kampaně. Ve spolupráci se společností Acomware došlo k nasazení retenční automatizované kampaně. Cíle počítaly především s podporou retence zákazníků. Mělo dojít ke zvýšení množství opakovaných nákupů a navýšení tržeb od stávajících zákazníků. Sekundárními cíli byly podpora věrnostního systému a pochopení chování zákaznické databáze tak, aby ji bylo možné následně využít pro automatické kampaně kopírující nákupní cyklus.

Nová strategie e-mailové komunikace přinesla po realizaci výše uvedených kroků zvýšení podílu na tržbách na 15 procent z původních tří. Celkové navýšení tržeb z e-mailingu pak tvoří zhruba 400 procent. Přibližně polovinu dosahovaných tržeb tvoří zcela automatizované chytré kampaně, které mají konverzní poměr mezi 20-40 procenty. E-mailing se na podzim 2015 též stal zdrojem návštěvnosti s nejvyšším konverzním poměrem. „Naše e-mailingové kampaně potřebovaly skutečný restart. Řešení, které jsme používali již několik let, nám nabízelo pouze jednoduchou segmentaci a málo možností pro hloubkovou analýzu potřeb zákazníků a reakci na tyto potřeby. Od Acomware jsme dostali technicky vyspělé řešení a také perfektní konzultantské služby. Díky tomu jsme pokročili v e-mailingových kampaních o několik řádů výše,“ hodnotí přínosy e-mailingové kampaně Soňa Fialková, majitelka Spokojeného psa. E-shop spolupracuje na svých marketingových aktivitách též se Studiem x51 a agenturou Rubikon PR.

Máte zajímavou case study? Pošlete ji na [email protected].

Reklama
Know
Reklama
MMcite
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu