Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ivana Šedivá, Zuzana Svobodová: Horké téma pro McDonald’s? Kvalita

McDonald´s se částečně digitalizuje, na dotykovém displeji si můžete své menu objednat zatím ve třech restauracích. Ivana Šedivá, ředitelka marketingu, a Zuzana Svobodová, ředitelka komunikace a PR fastfoodového řetězce, vřele doporučují k snídani bagely či makronky. V restauraci u Divoké Šárky je zatím objednávají u pultu.

Dotykové kiosky se již začínají objevovat i v síti KFC. Nakolik je to obecný trend u fastfoodů a nakolik konkurenční boj vás dvou?

Zuzana Svobodová (Z. S.): Nemůžeme mluvit za konkurenci, ale pro nás je tento koncept jasnou prioritou v budoucím rozvoji našich restaurací.

Reklama
ČEZ

Nezdrží vyťukávání několika položek na displeji další zákazníky čekající na svůj burger?

Z. S.: Může se zdát, že se obsluha zdrží, ale není tomu tak. Dříve jste čekala, než na pokladně přijmou objednávku zákazníka před vámi a pak než ji ten samý zaměstnanec vyřídí. V novém konceptu se na jednom místě objednávky přijímají a jiní zaměstnanci se okamžitě začínají věnovat jejich kompletaci. Část objednávek odbaví displeje a pro zákazníky, kteří si nejsou jisti nebo chtějí osobní kontakt, jsou zde stále k dispozici klasické pokladny.

Patří současným změnám v provozu restaurací nějaký prostor v externí komunikaci?

Z. S.: Víceméně ne. V naší komunikaci je v současné době prioritou kvalita našich ingrediencí, ta naše zákazníky enormně zajímá. Jejich spokojenost s novým systémem objednávek si ale samozřejmě v daných pobočkách zjišťujeme a své výzkumy co nejvíce lokalizujeme. Do konce roku by mělo na nový koncept objednávek přejít až 35 dalších restaurací.

Ivana Šedivá (dále I. Š.): Do komunikační strategie McDonald’s již dlouhá léta patří i CSR a sportovní projekty pro děti (fotbalový McDonald’s Cup pro žáky 1. stupně ZŠ, pozn. red.). Na loňskou kampaň spojenou s podporou české hokejové reprezentace Srdcem spolu letos navážeme i ve spojení s jinými projekty. A již teď můžeme prozradit brzký launch mediální kampaně věnované našim zaměstnancům.

Z. S.: Chceme veřejnosti ukázat, že v personálu McDonald’s mohou potkat maminku tří malých dětí, violoncellistku připravující se na profesionální hudební dráhu či budoucího doktora.

V roce 2013 jste spustili kampaň Na rovinu s cílem osvěty ohledně původu ingrediencí v McDonald’s. Na internetu stále běží, jak se v průběhu času mění a vyvíjí?

Z. S.: Návštěvnost a reakce na stránkách Narovinu.cz průběžně rostou a klesají v závislosti na právě probíhajících kampaních k novým produktům. Zákazníci se nás mohou ptát na cokoliv.

I. Š.: Transparentnost a otevřený přístup v komunikaci v posledních letech se nám začínají v dobrém vracet a rozhodně s tím budeme pokračovat. Dále se nám osvědčila komunikace tématu přímo v místě prodeje, na papírových prostíráních nebo na slevových kuponech. Tak si každý může ještě před zaplacením přečíst na kuponu třeba o původu hovězího masa. Od začátku je součástí projektu i aplikace, kde si zákazníci vedle kuponů mohou najít i veškeré informace o našich produktech.

Z vašich restaurací zmizely postupně vlastní tiskoviny. Content marketing v podobě magazínů se neujal?

Z. S.: Měli jsme dokonce dva firemní časopisy, ale tím, jak se vyvíjíme my i zákazníci, jsme naše potřeby přehodnotili a pozornost soustřeďujeme do oblasti digitálních médií, která nám umožňují vysoce personalizovaný obsah pro různé cílové skupiny.

Která je ta dominantní?

Z. S.: Historicky jsme měli dlouho za prioritní cílovou skupinu teenagery a mladé lidi ve věku 20+, vlivem naší přítomnosti v digitálu se ale rozvrstvila a nápadně přibylo i „fanoušků“ mezi dospělými ve věku 30-35 let, což nás hodně těší.

S youtubery je to ale pořád hlavně otázka teenagerů…

Z. S.: Youtubeři jsou teď pro nás velkým tématem. Když jsme na podzim uváděli na trh burger Maestro Bohemia, domluvili jsme se s youtubery Denisem TV, Everyday Runway a The Blondieverse na štafetě v přípravě burgerů v restauraci v centru Prahy. Následoval nával mladých fanoušků, někteří z nich dostali možnost podívat se za svými idoly i do kuchyně. Nebo akce, kdy Shopaholic Nicol dala svým fanouškům možnost říct si o cokoliv z naší nabídky s tím, že jim zásilku osobně doručí. Její výběr padl na žačku 9. třídy a bylo z toho o přestávce na chodbě školy velké pozdvižení. V průběhu závozu vznikl s Nicol zajímavý rozhovor, který má dnes přes 118 000 zhlédnutí. A další hvězdy českého blogu, tak jak je zvolili sami fanoušci v rámci loňských Czech Blog Awards, budou pokračovat. To jsou akce, ve kterých se nijak netlačíme do popředí, hlavní sdělení přichází od vlogerů nenásilnou formou a fanoušci pak i obsah ze strany McDonald’s vnímají přirozeně.

Zuzana Svobodová,
ředitelka komunikace a PR
Před nástupem do McDonald’s od září 2014 pracovala v Coca-Cola Company na různých marketingových a PR pozicích, praxi sbírala i v Ogilvy PR. Ráda se věnuje tanci, wakeboardingu a snowboardingu.
Foto: Václav Kozák

 

 


Ivana Šedivá
,
ředitelka marketingu pro McDonald’s ČR a SR
Ve firmě pracuje od roku 2012, předtím působila na různých marketingových pozicích v OBI, Aholdu a Tesco Stores. Zálibu má v potápění a upředňostňuje čas strávený s rodinou.
Foto: Václav Kozák

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)