Není týdne, kdy by Facebook nevyrukoval s nějakou technickou novinkou nebo úpravou algoritmů. Nově zaváděné základní stránky (anglicky Canvas) však mají být jiná váhová kategorie. Podle expertů jde o nejvýznamnější reklamní inovaci, kterou letos Zuckerbergova sociální síť představila. Tato příležitost se nyní přes některé agentury dostává i do Česka.
Canvas je reklamní formát, který je mobilnímu prostředí doslova šitý na míru. Když uživatel klikne na facebookovou reklamu, otevře se mu zcela nové okno s prostorným a čistým designem. Do něj je možné umisťovat obrázky, videa i texty a tvořit z nich díky řetězení příběhy. Story je možné ukončit nákupní výzvou. Facebook zatím základní stránku komunikuje zejména velkým značkám, ale právě díky nákupní výzvě je podle Petera Podolinského z ROI Hunter ideální pro e-commerce klienty, kteří jsou v marketingu vždy ochotnější experimentovat.
Základní stránka má být elegantním řešením problému, se kterým se Facebook dlouhodobě potýká. Většina jeho uživatelů je na mobilu, ale reklamy je směrovaly na stránky klientů, které často nebyly na mobilní návštěvníky připraveny. Uživatelský zážitek pak nemotivoval k nákupu, někdy od něj přímo odrazoval. Dalším klíčovým krokem k přeměně Facebooku v plnohodnotnou nákupní platformu má být vlastní nákupní sekce, která je ovšem zatím jen v beta testech.
„Canvas spojuje vizuální storytelling s přímou konverzí. Navíc nabízí obrovskou klikací plochu, která ve smyslu banneru na mobilu dosud nebyla. Facebook je nejlepším mobilním řešením pro menší byznysy a Canvas tohle postavení jen prohlubuje. Facebooková stránka dnes vlastně funguje jako mobilní stránka, kde uživatel najde téměř vše. Díky Canvas Ads, které vynikají jednoduchým editorem, dnes menší firmy mobilní web ani nebudou potřebovat,“ uvedl pro MAM Petr Nadrýsek, šéf agentury Socialsharks, která již s Canvas Ads pracuje. Nové nástroje Facebooku navíc mívají v počátcích abnormální zásah a není důvod, proč by měla být Základní stránka výjimkou.