Mnoho lidí si neuvědomuje, jak mocný je Facebook nástroj. Stačí, aby na stránce bylo modré tlačítko „sdílet“, a pomocí trackovacích pixelů pak dokáže sociální síť rozpoznat, že se člověk zajímá třeba o iPhony, i když se o tom na síti nikdy nezmínil.
„Díky partnerství s Facebookem máme ke všem těmto datům přístup,“ říká Karel Tlusťák z ROI Hunter a pokračuje: „Zatímco agentury mohou testovat jen omezený počet kreativ, my už předem víme, jaký produkt se uživatelům bude líbit. Na síti mohou uživatelé na reklamu ihned reagovat, takže když jim ukážete něco, co je nezajímá, tak si na vás obzvlášť v Česku smlsnou.
U dat ze sítí však personalizace nekončí. Facebook by si nikdy nemohl dovolit využívat data jiných služeb, nebo dokonce konkurentů, jako je Google. Technologické platformy jako ROI Hunter však data klientů z různých nástrojů spojit mohou.
Základ je CRM, zbytek zařídí FB
„Nejen že díky datům z Facebooku zjistíme, o jaké typy telefonů se uživatel zajímá, ale díky číslům z Googlu víme, které z těchto telefonů jsou nejprodávanější, a ty mu zobrazíme. Podobné propojení je možné i s klientským CRM a letos se chystá i s e-mailem. Když někomu například vypršela smlouva nebo si neotevře newsletter, oslovíme ho znovu na Facebooku. Navíc víme, jaké typy videí na FB obyčejně sleduje, a tomu můžeme kreativu upravit. To samé se samozřejmě týká i Instagramu,“ představuje Tlusťák.
Jednou z nejčerstvějších novinek z kuchyně Facebooku je pak podle Petera Podlinského funkce Conversion Lift. Facebook dokáže přesně změřit poměr lidí, kteří viděli reklamu na síti a pak uskutečnili nákup. Díky propojení s daty z klientských karet ale započítá i off-line konverze. Dalšími novinkami budou formát Canvas Ads nebo rozdělení změřených videí na zhlédnutá a dokončená, což umožní efektivnější příběhové sledování reklam pro brandové účely nebo s prodejní výzvou na konci.
Kromě personální novinky v podobě příchodu Petera Podolinského z Facebooku nastínil ROI Hunter i některé nové nástroje, se kterými Facebook letos přijde.
Foto: Filip Uhlíř