Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Křetínský získá část Mladé fronty

Po měsících spekulací se minulý týden potvrdila informace, o níž se na trhu mluvilo už dlouho – část vydavatelství Mladá fronta se bude prodávat a jejími příštími vlastníky by se měli stát Daniel Křetínský, Patrik Tkáč a jejich společnost Czech Media Invest.

„Společnost Czech Media Invest požádala prostřednictvím dceřiné společnosti Gloomar CZ Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) o předběžné posouzení transakce, kterou by CMI nabyla část vydavatelské činnosti Mladé fronty,“ řekl Hospodářským novinám Daniel Častvaj, mluvčí Křetínského.

V době psaní tohoto textu byla transakce ve fázi posouzení ÚOHS, k jejímu dokončení a převzetí části Mladé fronty by mělo dojít okamžitě po kladném posudku úřadu.

Reklama
ČEZ

Vítaná posila

Samotná Mladá fronta nechtěla minulý týden zprávy nijak komentovat. Podle informací MAM a Hospodářských novin by se však mělo jednat o prodej deníku E15 a časopiseckých titulů. V Modřanech by měly zůstat týdeník Euro a knižní divize. Ta ročně vydá kolem dvou set nových titulů.

Do portfolia Czech Media Invest by tak přibyl ekonomický deník s nákladem 55 tisíc kusů a časopisy, které (spolu s Eurem) podle Media projektu loni zasáhly 8,8 procenta populace od 12 do 79 let.

Nejzajímavější jsou v tomhle směru tituly Mladé fronty z oblasti zdravotnictví a tituly pro matky a děti. Aktuální data ABC uvádějí, že v listopadu vyšel například měsíčník Moje zdraví v nákladu 70 tisíc kusů, měsíčník Sluníčko téměř 102 tisíc kusů a Maminka takřka 50 tisíc kusů.

Mladá fronta kromě toho loni koupila i měsíčník Betynka (náklad 23 tisíc kusů) a ředitelka lifestylových redakcí vydavatelství Lada Rudovská MAM v rozhovoru přiznala, že cílem vydavatelství bylo získat monopolní postavení v segmentu tisku pro matky. Oba tituly podle ní zasahují 180 tisíc čtenářů.

Pro Czech Media Invest může tato část Mladé fronty znamenat zajímavé oživení portfolia. Doposud jeho vlajkové lodě totiž tvořily stěžejní tituly vydavatelství Czech News Center – bulvární deníky Blesk a Aha! a společenský politický týdeník Reflex. S výjimkou Blesku pro ženy a měsíčníku OK! však společnost doposud v arzenálu neměla výraznější tituly zaměřené na ženy a lifestyle, jež patří mezi inzertně nejzajímavější.

Daniel Křetínský, rozšiřuje portfolio. Na přelomu roku by k desítkám webů a tištěných titulů jeho Czech News Center měla přibýt i velká část Mladé fronty.
Foto: Jan Rasch

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)