Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Google zvýhodňuje mobilní weby ve vyhledávání

Google začal od konce dubna zvýhodňovat webové stránky, které jsou přizpůsobené pro používání na mobilních zařízeních. Tento update se dal očekávat vzhledem k rostoucímu počtu uživatelů, kteří přistupují na internet přes mobilní zařízení. Podle dat NetMonitoru je to už polovina všech uživatelů v České republice. Google tak na tento trend zareagoval změnou algoritmů. Podle slov Googlu se vzhledem ke zvyšujícímu se používání mobilních zařízení pro přístup k internetu musely změnit i algoritmy, které budou zohledňovat tento způsob používání zařízení. Nutno podotknout, že algoritmus zvýhodňuje webové stránky jen v mobilním vyhledávání, je tedy na rozhodnutí majitelů stránek, zda pro ně má smysl webové stránky přizpůsobovat pro mobilní zařízení, nebo nikoliv. Změna algoritmu by se mohla negativně dotknout například e-shopů, které nejsou optimalizované pro mobilní zařízení. Očekává se, že se tato změna dotkne více než 40 % výsledků vyhledávání. Snaha Googlu dlouhodobě předkládat uživatelům nejrelevantnější výsledky ve vyhledávání je tedy nyní ovlivněna nejen obsahem a SEO faktory stránek, ale také jejich použitelností v mobilních zařízeních. Podle čeho ale Google stránky posuzuje a vyhodnocuje? Při testování vhodnosti stránek pro mobilní zařízení jde především o posouzení faktorů, mezi které patří velikost textu a jeho uzpůsobení pro čtení na mobilních zařízeních, vzdálenost mezi jednotlivými prvky na stránkách (jedná se především o vzdálenosti odkazů – na odkazy je možné kliknout prstem) a nastavení viewportu pro rozpoznání zařízení, na němž je stránka prohlížena. Dále také posuzuje velikost stránky – stránka je širší než obrazovka mobilu – a rychlost načítání stránky – web je příliš velký a pomalu se načítá. Z dlouhodobého hlediska má podle nás optimalizace pro mobilní zařízení smysl. Pokud vytváříte nové webové stránky, doporučuji je připravovat i na mobilní zařízení, pokud už webové stránky máte a nepodporují zobrazovaní na mobilních zařízeních, doporučuji úpravy alespoň naplánovat do dalších období. Úprava stránek na responzivní design vám zaručí správné zobrazování na všech zařízeních.

 

Tomáš Falada
SEO supervisor
Performics
([email protected])

 

Z dlouhodobého hlediska má optimalizace pro mobilní zařízení smysl.

Reklama
MMcite

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)