Při výběru jízdního kola rozhoduje především cena

V sezoně – tzn. od jara do podzimu – se na kolo posadí většina Čechů (78 % internetové populace). Přibližně třetina (36 %) jezdí na kole v sezoně alespoň jednou týdně. Alespoň jednou měsíčně pak polovina (52 %). Muži jsou častěji pravidelnými cyklisty, ženy naopak více příležitostnými. Při výběru nového kola hraje hlavní roli cena, dále pak jízdní vlastnosti, pohodlnost a kvalita kola. Méně důležitý je design (více preferován u mladších) nebo hmotnost kola, kterou ocení spíše starší věkové kategorie, nad 45 let. Značka je pak všeobecně málo důležitá. Maximální cena, kterou jsou lidé ochotni zaplatit za nové kolo, se v průměru pohybuje kolem 10 000 Kč. Téměř tři čtvrtiny by za kolo nezaplatily více než 12 000 Kč (72 % internetové populace), najdou se však i fandové cyklistiky, kteří by za nové kolo dali i více než 50 000 Kč (2 % internetové populace). Funkční prádlo využívají při jízdě na kole ženy i muži přibližně stejně. Celkově jej využívá více než polovina (53 %) internetové populace, ve spojení s cyklistikou pak čtvrtina (26 %). Záleží ovšem na pravidelnosti cyklovyjížděk – čím jsou častější, tím spíš cyklista toto funkční prádlo využívá. Ze značek je nejoblíbenější Moira, s odstupem pak Craft, Klimatex a Nike.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a MEDIARESEARCH, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.

Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

 

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

sparta_kybersikana
nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard