Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Eventy nejsou jen o produkci, kreativita prodává

Colja M. DamsJens Oliver Mayer vystoupili koncem února na bratislavské Live! Conference pořádané tamní oborovou asociací BTLka. Colja navíc vystoupí tento týden v Praze na konferenci nazvané #eventforum.


Je podle vás využití celebrit a všemožných ambasadorů při pořádání eventů tím nejlepším receptem na úspěch?

J.: Žádný zaručený recept neexistuje, vždy záleží pouze na požadavcích klienta. Využití známých tváří může pomoci, ale stejně tak mohou stát zbytečně moc peněz a žádný efekt nepřinést.

Reklama
ČEZ

C.: Jestli má odpověď znít čistě ano, nebo ne, tak musím odpovědět ne, i když jejich angažmá může občas pomoci.


Mění se nějak trend ve využívání populárních osobností?

J.: Nějakých deset let nazad byla velká móda vystoupení různých manažerů osobního rozvoje, prezentujících svoje „success story“. Dnes jich zdaleka tolik nevidíte, ale o to více se využívají slavné osobnosti a celebrity.

C.: Ale i jejich hlavní úlohou musí být doručení relevantní zprávy podle toho, čeho chce zadavatel eventem dosáhnout. Angažmá populárních osobností je fajn, ale musí disponovat relevantním obsahem.


Ale i organizátoři tak odborné a prestižní akce, jako jsou Cannes Lions, angažují coby řečníky osobnosti jako Yoko Ono nebo Bono Vox, aby přitáhli pozornost médií.

C.: Jak jsem říkal, neexistuje žádný univerzální recept, ale celebrity vám mohou pomoci přitáhnout pozornost potřebné cílové skupiny. Zvlášť v případě, že nemůžete předem prozradit, co budete na akci předvádět, nebo když launchujete nový produkt. Lifestylové novináře často nezajímá, co se bude na akci komunikovat, ale určitě je zaujme přítomnost té nebo té osobnosti. I tak ale musíte návštěvníkům předat potřebné poselství a dodržet všechny zásady pro organizaci úspěšného eventu, ale angažmá známých tváří vám může pomoci celý proces usnadnit. Na druhou stranu může i uškodit, když se například na angažovanou osobnost provalí skandál s drogami nebo jinými nezákonnostmi.


Uvažujete v kategoriích, jako je hard sell nebo image event?

J.: Když chce klient prodávat, budu prodávat jako zběsilý. Většina klientů nedělá nic jiného, než že se snaží vydělat, což platí třeba i o většině charit.


Jaké jsou podle vás největší buzzwords současného live marketingu? Během své přednášky jste zmínil třeba big data.

C.: Buzzwords? Třeba experiential nebo emotional engagement. Zrovna o big data si nemyslím, že by se v oblasti eventů staly buzzwordem, ale určitě by se jím měly stát. Podle mě se data stále využívají jen v malé míře a většina zadavatelů nevyužívá všechny možnosti, které jim současné technologie nabízejí.


Nedílnou součástí vaší práce se stává video, ať už během samotných akci nebo po jejich skončení. Jak s ním pracujete?

J.: Máme v agentuře celé filmové oddělení, ale nejde samozřejmě jen o eventy, videa připravujeme i pro další divize. Obecně se mění mediální návyky nás všech a stále více záleží na vizuálních dojmech. Když vyjdete na ulici a zeptáte se stovky náhodně vybraných lidí, co naposled četli, zjistíte, že čtení je za zenitem a všichni sledují video.

C.: Když chcete vytvořit potenciálně sdílený obsah třeba pro sociální média, musí samozřejmě mít tu nejvyšší myslitelnou kvalitu. Nemůžete spoléhat na nadšence se selfie tyčí. Kvalita videí je velmi důležitá.


Jaký je ve vaší agentuře podíl mezi kreativci a manažery odpovědnými za produkci?

J.: Co se týče naší agentury, tak v současnosti mnohem rychleji rosteme v kreativní části. Asi to ale hodně záleží na positioningu naší agentury, protože se snažíme vystupovat jako čistě kreativní agentura. Produkční oddělení je samozřejmě větší než to kreativní, ale věřím, že podíl kreativců je v naší agentuře jeden z nejvyšších v oboru.


Jaké pozice nejčastěji poptáváte?

J.: Jak jsem říkal, hodně nabíráme do kreativního oddělení. Ale aktivně lidi až tak moc nehledáme, spíše se snažíme pracovat s absolventy univerzit.

C.: Stejné je to u nás. Snažíme se ale nedržet příliš mnoha striktních pravidel, hlavně při najímání kreativců, protože obecně moc nezapadají do jakýchkoliv kritérií. Pro mě je u kreativce klíčový jakýsi rušivý faktor, který je nutností.

Jens O. Mayer, Jack Morton

Evropský ředitel jedné ze dvou největších amerických livemarketingových agentur (vlevo).

Colja M. Dams, Vok Dams

Syn zakladatele a současný CEO německé eventové agentury.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)