The Gunn Report: 2014 byl rok švédské reklamy

Roku 2014 kralovala švédská reklama. A samozřejmě „univerzální voják“, světoběžník belgického původu a mistr epických rozštěpů Jean-Claude van Damme. Vyplývá to z aktuálně publikovaného přehledu The Gunn Report 2014, tedy globálního žebříčku nejoceňovanějších reklam a jejich tvůrců.

Švédové a JCVD se samozřejmě prosadili zejména díky – notoricky známé – reklamě The Epic Split, ve které hvězda nesčetných béčkových akčních filmů demonstruje, že ani dnes neztratila nic ze svých výjimečných fyzických schopností, k čemuž jí napomáhají dva couvající nákladní vozy značky Volvo. Epický rozštěp se za loňský rok stal nejoceňovanější televizní reklamou na světě, Volvo bylo dle Gunn Reportu brandem roku a reklamka Forsman & Bodenfors z Göteborgu se díky spotu, který vyhrál i Grand Prix v Cannes, stala nejen nejoceňovanější agenturou, ale i digitálkou.

V dalších kategoriích na se přední příčky žebříčku dostaly komunikační sítě BBDO, DDBLeo Burnett, kampaň Sound of Honda, brazilská tisková série Don’t Text And Drive pro Fiat nebo mezinárodní produkční společnost MJZ. A zemí, která ve světě za reklamu sklízí nejvíc cen, byly jako vždy USA, následovány Británií a Brazílií.

Z USA pochází i Donald Gunn, bývalý kreativní ředitel agentury Leo Burnett a duchovní otec projektu The Gunn Report, který je každoročně sestavován na základě výsledků 45 nejvýznamnějších, ale záměrně „anonymních“ soutěží reklamní kreativity z celého světa.

„Kreativitu můžeme měřit podle obdržených cen. Analyzovali jsme výsledky nejvýznamnějších světových soutěží a jako každoročně přinášíme přehled, hodnocení a komentáře, které mohou sloužit pro inspiraci ve světě stále dopředu jdoucího reklamního průmyslu,“ říká k tomu vzletně sám Gunn.

„Gunn Report je žebříček, který chaos uvádí do přehledného stavu,“ komentuje aktuální vydání Malcolm Poynton, globální kreativní ředitel sítě Cheil Worldwide, který byl také jeho hostujícím „hvězdným editorem“.




Podle Gunn Reportu byly nejoceňovanějšími reklamami v souhrnné kategorii Print & OOH interaktivní billboard pro British Airways, brazilská osvětovka pro Fiat a singapurská série pro lahvový stout Guinness.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist