Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Cannes Lions 2015 začínají přijímat přihlášky do soutěže

Cannes Lions, největší festival reklamy na světě, začal přijímat přihlášky do soutěže. Oznámili to pořadatelé s tím, že letos zavádějí také novou soutěžní kategorii Creative Data Lion, ve které bude oceňováno kreativní využití dat. „Chceme být na špici branže, což předpokládá trendy nejen zaznamenávat, ale i předvídat. Správná interpretace dat je hnacím motorem kreativity, proto dáváme této kategorii prostor,“ řekl CEO festivalu Philip Thomas.

Nová kategorie na festivalu v Cannes, to už je stará vesta posledních let. Kromě soutěže, která musí reflektovat překotné dění v komunikační branži, jsou Lions také slušný byznys. Letovisko na francouzské Riviéře v posledních letech v době konání festivalu zaplní na 12 tisíc delegátů z celého světa.

Základní festivalový pas „classic“ na sedm dní přitom stojí delegáta – nebo jeho agenturu či jiného zaměstnavatele – 2850 eur. Entry fee, tedy poplatky za přihlášení prací do některé ze 16 soutěžních kategorií, činí u většiny z nich 450 eur. Vstup do nejprestižnější kategorie Film si pořadatelé ovšem cení na eur 690. A nejvýše jsou oceněny sekce Branded Content & Entertaiment – 795 eur – a Creative Effectiveness a Titanium & Integrated Lion, ve kterých za přihlášku chtějí 1295 eur.

Reklama
MMcite

Nejvíc cen v Cannes získávají práce z nejrozvinutějších trhů – USA, Británie, Brazílie, Francie a Německa. Z Česka i dalších zemí bývalého východního bloku se v soutěži objevuje už tradičně prací méně. V posledních třech letech jich ovšem české agentury do Cannes poslaly vždy nejméně sto.

Strategii téměř plošného rozsevu začala už před dvěma lety uplatňovat pražská Young & Rubicam. Zejména loni byla za svou sebevědomou snahu bohatě odměněna. Za práci pro Harley-Davidson získala jednoho bronzového a dva zlaté lvy.

„Po loňském zlatě by bylo fajn přidat nějaké další lvy. Držím pěsti všem, kteří se o to pokusí. Zkušenosti ukazují, že kromě perfektně zvládnuté přihlášky je velmi důležité zvolit vhodnou kategorii,“ říká reprezentant festivalu pro ČR René Jež, partner ve společnosti Flemedia.

První uzávěrka soutěže byla stanovena na 27. března. Je ovšem tradicí akcí tohoto typu termín prodloužit. Pak se ale ke každé přihlášce připočte automaticky 80 eur. 62. ročník Cannes Lions se koná 21. -27. června.



Přihláška jedné práce stojí v Cannes – podle typu kategorie – od 450 do 1295 eur.

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)