Příležitost učit se od desítek špičkových marketérů bychom jinde nezískaly, říkají studentky letošního ročníku.
Po dvou letech online výuky se kurz digitálního marketingu Digisemestr konal opět prezenčně a my jsme byly u toho. Ze začátku jsme vůbec netušily, jak dokážeme skloubit práci, školu, osobní život, a ještě k tomu kurzem nabité soboty. Byly jsme však odhodlané to všechno zvládnout a vzájemně si při studiu pomáhat. Někdy to bylo dost náročné, ale už teď víme, že to rozhodně stálo za to.
Hned po příchodu na první kurz nám bylo jasné, že jsme na správném místě. Ten pocit, když nemusíte každému polopatě vysvětlovat, co všechno obnáší vaše práce, a můžete s ostatními v klidu debatovat o současných trendech v oboru, je k nezaplacení
Získat vědomosti i kontakty
Digitální marketing je dynamický obor s mnoha odvětvími, z nichž každé má své specialisty. Jeden lektor by kompletní know-how zkrátka předat nedokázal. Jednotlivými tématy nás tak provázelo několik spíkrů, abychom se dostaly do všech koutů dané problematiky a poznaly více úhlů pohledu.
Nejvíce nám utkvěly přednášky z odvětví, která nejsou naším denním chlebem: optimalizace pro vyhledávače, zákaznická zkušenost nebo aukční nákup a prodej reklamy — tedy SEO, CX, RTB a podobně. Mezi tématy, která více korespondují s naší každodenní prací, nás zaujaly přednášky Michala Pastiera z Darwin & the Machines a GoBigname o vlivu digitální komunikace na budování značky, experta na UX design Honzy Kvasničky o konverzích nebo Martina Vymětala z Boomerang Communication o obsahovém marketingu.
Během Digisemestru jsme se scházeli v jedné z budov ČVUT v Praze. Všechny přednášky se odehrávaly v technologicky dobře vybavené aule, takže mohli pořadatelé zajistit z každé soboty kvalitní livestream i pro ty, kteří se z jakéhokoli důvodu nemohli dostavit osobně. Přítomnost na přednáškách je podle nás ale samozřejmě přínosnější. Bonusem k tomu byly i nedaleké trhy, kde jsme se mohli v pauzách potkávat, dát si společně kafe a diskutovat.
S tím souvisí i zásadní přidaná hodnota Digisemestru, který rozhodně neprobíhal jen při sezení v lavicích. Vedle vědomostí a rozhledu v oboru nám totiž dal také možnost se seznámit se zajímavými lidmi z řad studentů i přednášejících. Za zmínku stojí i skvělé networkingové party, které pro nás připravil tým pořadatelů. Mít možnost popovídat si u piva mimo budovu školy dává celému studiu další rozměr.
Všestranný rozhled
Cílem Digisemestru, za nímž stojí pořadatel Marketing Festivalu, online marketér a konferenciér Jindřich Fáborský a jeho tým, je vychovávat novou generaci specialistů. Ti si z kurzu odnesou nejen jedinečné know-how od předních českých marketérů, ale i schopnost přemýšlet strategicky.
Součástí kurzu byla možnost vyzkoušet mnoho programů i hodiny e-learningových lekcí. Tím jsme se mohly dostat „pod kůži“ digitálu ještě hlouběji. Potvrdily jsme si, že téma marketingu je komplexní a že nejlepší strategií, jak všechno zvládnout kvalitně a s grácií, je mít všestranný rozhled a dobrý tým.
Digisemestr bychom určitě doporučily všem, kteří se chtějí vzdělávat a posouvat v oblasti digitálního marketingu, ať už se jedná o začátečníky, nebo ty, kteří potřebují změnu v zajetých režimech. Byla to zkrátka skvělá zkušenost a neuvěřitelná digitální jízda!
Karolína Rychtecká
Čtyři roky pracuje v agentuře Bison & Rose. Od stážistky přes pozici PR executive se dostala až k sociálním sítím. Jejími klienty jsou například Skupina VINCI Construction CS nebo Marketing & Media.
Lenka Nechvátalová
Na Univerzitě Karlově studuje obor Mediální studia, už při škole začala pracovat v marketingu sociálních sítí. V poslední době se věnuje hlavně sítím časopisu Marketing & Media.