Knihu s provokativním názvem Reklama: Umění hovna, vydává marketingový guru Josef Havelka. Pokřtí ji na konferenci Forum Media.
Soubor esejí, postřehů a provokací vydává guru marketingu z Contagious Praha Josef Havelka. Název knihy Reklama: Umění hovna, odkazuje na spisovatele Ludvíka Vaculíka, který kdysi reklamu takto označil. Havelka marketing zkoumá prostřednictvím esejí, postřehů i provokací ze sloupků, které mezi lety 1996 a 2020 napsal pro časopisy Strategie a Marketing & Media.
„Jednak jde o zajímavý materiál, který je formován duchem doby a který přibližuje jak ony ‚fantastické‘ devadesátky, kdy u nás opravdu vznikala reklamní profese, tak náladu kolem nového tisíciletí i dobu covidovou. Zároveň lze zde nalézt i ona nadčasová „moudra” o reklamě a marketingu,“ říká sám autor.
Kniha je dostupná přes server HitHit, třeba i s věnováním, plakátem, workshopem či večeří s Josefem Havelkou. Nebo i se vstupenkou na konferenci Forum Media, která se koná 3. listopadu v O2 universum, kde Havelka knihu slavnostně pokřtí.
Grafickou stránku knihy si vzal na starost Lumír Kajnar, český grafický designér a tvůrce log například Liftaga nebo České rugbyové unie, českých skautů, triatlonistů. Kniha nabízí nefalšovaný a autentický pohled do zákulisí české reklamy, Josefu Havelkovi přispěli svou troškou do mlýna i jeho kolega z Contagious Tomáš Hrivnák a z Chicaga Štefan Sarvaš, seniorní ředitel Mars Wrigley Confectionery.
Josef Havelka se narodil v Brně, po roce 1968 s rodinou však emigroval do Německa a žil ve Frankfurtu. Přes komiksové knihkupectví a produkci vysílání z frankfurtské burzy se dostal k práci v reklamě pro místní pobočku Leo Burnett. Po pádu berlínské zdi dostal nabídku vrátit se zpátky do Prahy s úkolem založit a vést českou kancelář Leo Burnett. Z ředitele agentury v Praze se stal ředitelem pro střední a východní Evropu a postupně pracoval pro Ogilvy, Zoot nebo Českou spořitelnu. Jeho nejznámějším počinem je zřejmě reklama z prostředí čínské restaurace „Postaráte se mi o Bobíka?“ pro Centrum.cz. V současnosti vede českou pobočku kreativní agentury Contagious.