Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Josef Havelka provokuje novou knihou. Je reklama umění hovna?

Knihu s provokativním názvem Reklama: Umění hovna, vydává marketingový guru Josef Havelka. Pokřtí ji na konferenci Forum Media.

Soubor esejí, postřehů a provokací vydává guru marketingu z Contagious Praha Josef Havelka. Název knihy Reklama: Umění hovna, odkazuje na spisovatele Ludvíka Vaculíka, který kdysi reklamu takto označil. Havelka marketing zkoumá prostřednictvím esejí, postřehů i provokací ze sloupků, které mezi lety 1996 a 2020 napsal pro časopisy Strategie a Marketing & Media.

„Jednak jde o zajímavý materiál, který je formován duchem doby a který přibližuje jak ony ‚fantastické‘ devadesátky, kdy u nás opravdu vznikala reklamní profese, tak náladu kolem nového tisíciletí i dobu covidovou. Zároveň lze zde nalézt i ona nadčasová „moudra” o reklamě a marketingu,“ říká sám autor.

Reklama
MMcite

Kniha je dostupná přes server HitHit, třeba i s věnováním, plakátem, workshopem či večeří s Josefem Havelkou. Nebo i se vstupenkou na konferenci Forum Media, která se koná 3. listopadu v O2 universum, kde Havelka knihu slavnostně pokřtí.

Grafickou stránku knihy si vzal na starost Lumír Kajnar, český grafický designér a tvůrce log například Liftaga nebo České rugbyové unie, českých skautů, triatlonistů. Kniha nabízí nefalšovaný a autentický pohled do zákulisí české reklamy, Josefu Havelkovi přispěli svou troškou do mlýna i jeho kolega z Contagious Tomáš Hrivnák a z Chicaga Štefan Sarvaš, seniorní ředitel Mars Wrigley Confectionery.

Josef Havelka se narodil v Brně, po roce 1968 s rodinou však emigroval do Německa a žil ve Frankfurtu. Přes komiksové knihkupectví a produkci vysílání z frankfurtské burzy se dostal k práci v reklamě pro místní pobočku Leo Burnett. Po pádu berlínské zdi dostal nabídku vrátit se zpátky do Prahy s úkolem založit a vést českou kancelář Leo Burnett. Z ředitele agentury v Praze se stal ředitelem pro střední a východní Evropu a postupně pracoval pro Ogilvy, Zoot nebo Českou spořitelnu. Jeho nejznámějším počinem je zřejmě reklama z prostředí čínské restaurace „Postaráte se mi o Bobíka?“ pro Centrum.cz. V současnosti vede českou pobočku kreativní agentury Contagious.

Picture of Jakub Křešnička

Jakub Křešnička

O ekonomice píše přes deset let, prošel redakcemi týdeníků Ekonom, Euro a Týden, kde byl mimo jiné zodpovědný za každoroční speciál 111 nejbohatších Čechů a Slováků. V Marketing & Media se věnuje převážně kreativitě, reklamě, agenturám či B2B.
Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)