Dosavadní kreativní šéf australských poboček VML v Melbourne a Sydney Jack Barrow přichází vést kreativu do Prahy. Střídá Miloše Kočího.
Jake Barrow, který má na kontě řadu prestižních ocenění z mezinárodních soutěží včetně pětadvaceti lvů z Cannes, bude jmenován novým kreativním ředitelem VML v České republice, kam přesídlí i fyzicky po více než třináctiletém angažmá ve VML Melbourne & Sydney. Barrow na této pozici vystřídá Miloše Kočího, který kreativu řídil od května 2021.
„Milošovi patří velké poděkování za uplynulé tři roky jeho práce. Jako kreativní šéf s námi prošel mnoha náročnými etapami, od fungování během pandemie až po dvě agenturní integrace. Za tu dobu se mu povedlo vybudovat z relativně malého kreativního týmu oddělení o sedmdesáti talentech,“ říká Iva Welker, CEO lokálního byznysu VML, a dodává: „S nástupem Jakea Barrowa otevíráme novou kapitolu. Jake je výrazná kreativní osobnost s osobitým tvůrčím stylem a silný týmový lídr. Osobně se mi líbí jeho přístup podporující inkluzivní kreativitu – nezáleží na tom, kdo přijde s dobrým nápadem, klíčové je, aby se každý ze své pozice zasadil o jeho realizaci.“
Barrow sám říká, že jeho cílem bylo pracovat v zahraničí. „Konkrétně Prahu jsem měl na radaru díky kreativní reputaci, kterou tu vybudoval současný kreativní ředitel VML EMEA Jaime Mandelbaum, když tehdy pražské Young & Rubicam vedl,“ říká a mimo jiné dodává: „Když jsem před třinácti lety poprvé vešel do dveří agentury, chtěl jsem jen dělat dobře svou práci. Ani ve snu by mě nenapadlo, že se časem stanu jejím kreativním lídrem, a nakonec přejdu do Prahy na pozici kreativního ředitele.“
Do tehdejší agentury George Patterson Y&R nastoupil Barrow jako art director a postupně se vypracoval až na současnou pozici „group executive director“ poboček v Melbourne a Sydney, kterou zastává od roku 2021. V současné době je podle časopisu The Drum na šesté příčce globálního žebříčku kreativních ředitelů, dvakrát se také umístil v první dvacítce nejlepších kreativců na světě. Na kontě má přes pět set lokálních i mezinárodních cen včetně dvaceti pěti lvů z Cannes Lions (z toho sedm zlatých).
Pod jeho kreativním vedením se agentura pět let po sobě umístila v prestižní publikaci The Work časopisu Campaign Brief mezi pěti nejlepšími australskými agenturami, v roce 2023 se stala agenturou roku v regionu APAC a v uplynulých dvanácti měsících také získala ocenění Global Agency of the Year v soutěži LIA Awards.